عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فضای مجازی میدان جنگ است، نیروی انتظامی ورود کند

کدخبر: ۲۰۹۹۲۰
نقوی حسینی گفت: در جلسه امروز، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فضای مجازی و وسایل آن را یک میدان جنگ دانست و گفت که ناهنجاری‌های فرهنگی و هنجارشکنی‌هایی که عامداً و هدفمند در حال دنبال شدن است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سید حسین نقوی حسینی با تشریح جلسه صبح امروز - سه شنبه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و فرماندهی نیروی انتظامی و معاونین این نیرو افزود: در این جلسه ابتدا حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از مأموریت‌های سال 96 و اقدامات نیروی انتظامی ارائه کرد.

نقوی حسینی با اشاره به سخنان بروجردی درباره فضای مجازی ادامه داد: در این جلسه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فضای مجازی و وسایل آن را یک میدان جنگ دانست و گفت که ناهنجاری‌های فرهنگی و هنجارشکنی‌هایی که عامداً و هدفمند در حال دنبال شدن است.

وی گفت: در ادامه معاونین فرماندهی نیروی انتظامی گزارشی از اولویت‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کردند که ضرورت توجه به منابع و امکانات مرزبانی، ضرورت ساماندهی به فضای مجازی و تصویب قوانین مورد نیاز، حوزه پلیس آگاهی، حوزه پلیس امنیت از جمله مسائل مطرح در جلسه بود.

وی افزود: تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که با آرام‌ترین حالت خود و بدون هرگونه کنش برگزار شد، برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره)، برگزاری راهپیمایی اربعین که 30 هزار نیرو در این زمینه نقش آفرینی کردند، حضور و کمک رسانی در زلزله کرمان، مراسم مذهبی محرم و صفر با امنیت، حوادث دی ماه که با توجه به توطئه دشمن در حدود 84 شهرستان و حضور هوشمندانه نیروی انتظامی در جهت حفظ امنیت و آرامش بدون بهانه دادن به دست دشمن و معاندین که لازم به توضیح است مردم در این راستا خیلی کمک کردند از جمله مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی در سال 96 بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین به دیگر موارد ماموریت های این نیرو در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: جمع کردن حوادث خیابان پاسداران در آن شرایط سخت که سه مامور نیروی انتظامی در مظلومانه‌ترین شرایط به شهادت رسیده بودند، هفته آخر سال که کمترین حوادث را شاهد بودیم، حفظ امنیت و آرامش مراسم دهه فجر با توجه به حجم شیطنت‌هایی که انجام شده بود، حفظ امنیت و آرامش تعطیلات نوروزی به بهترین شکل از جمله این ماموریت ها بود.

وی افزود: در سال 97 هم از ابتدای سال مسائل مختلفی پیش آمده که نیازمند حضور و اقدامات قاطع در عین حال با منطق و آرامش دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در همین حادثه اخیر یک مأمور نیروی انتظامی با احترام و متانت وظیفه خود را انجام می‌دهد ولی با یک سناریو از پیش تعیین شده روبرو می‌شود. این حادثه بهانه‌ای برای حجم گسترده‌ای از حملات به نیروی انتظامی می شود و متأسفانه عده‌ای هم ناآگاهانه در جبهه مقابل می‌ایستند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در همین روزهای اخیر در مرزها برای حفظ امنیت، آرامش و نظم کشور و مردم پنج شهید تقدیم کرده و به طور مستمر در معرض تهدید و تجاوز دشمنان ملت و کشور و نظام است و از این به بعد هم با اقتدار در عین حال کاملاً آرام و منطقی به مأموریت‌های خود عمل خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به سخنان رییس این کمیسیون اشاره کرد و اظهارداشت: علاءالدین بروجردی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی تاکید کرد آمریکا، انگلیس، عربستان و دیگر معاندین تلاش می‌کنند موضوعاتی مثل امنیت و انسداد مرزها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، چالش آب و تأمین آن و مسئله قومیت‌ها را به یک مسئله امنیتی تبدیل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید