باز کردن گوشی آیفون با استفاده از اثر انگشت جنازه ! ؟

کدخبر: ۲۰۹۹۸۰
کلیک: پلیس ایالت فلوریدا آمریکا برای استفاده از اثر انگشت یک جنازه جهت بازگشایی گوشی او به مراسم تدفینش حمله کرد!
باز کردن گوشی آیفون با استفاده از اثر انگشت جنازه ! ؟

در حال حاضر اکثر گوشی های هوشمند در تمام رده های قیمتی به سنسور اثر انگشت مجهز هستند. اگرچه استفاده از این سنسور بیومتریک باعث افزایش امنیت دستگاه ها می شود ولی نیروهای امنیتی برای دسترسی به اطلاعات افراد مظنون با مشکل مواجه می شوند.

پلیس برای دستیابی به اطلاعات گوشی های هوشمند از روش های مختلفی استفاده می کند که جدیدترین آن استفاده از اثر انگشت یک جنازه است.

بر اساس گزارش ها پلیس در فلوریدای آمریکا برای استفاده از اثر انگشت جنازه ای به مراسم تدفین او حمله کرده است. این فرد که Linus F. Phillip نام دارد توسط پلیس کشته شده بود. پلیس آمریکا برای دسترسی به اطلاعات گوشی فیلیپ و اثبات گناهکاری وی مجبور به استفاده از اثر انگشت جنازه او شد. نامزد Linus F. Phillip این اقدام پلیس را بی احترامی و خشن می داند.

گزارش پلیس مرگ فیلیپ را به این شکل توصیف کرده است. پلیس فلوریدا خودرویی را که صاحبش به صورت غیرقانونی شیشه های آن را دودی کرده بود، متوقف می کند. راننده این خودرو فیلیپ بوده است. پلیس ادعا می کند که در این خودرو مواد مخدر وجود داشته است.

فیلیپ برای فرار از دست پلیس سوار خودرو می شود و پلیس نیز او را تعقیب می کند. در این هنگام یک افسر پلیس با شلیک گلوله او را می کشد. 

لازم به ذکر است؛ این اولین باری نیست که پلیس آمریکا برای بازگشایی قفل گوشی های هوشمند از اثر انگشت جنازه استفاده می کند. در ماه گذشته گزارشی منتشر شد که بر اساس آن استفاده از اثر انگشتفرد مرده توسط پلیس آمریکا یک روش رایج است. در حالی که پلیس آمریکا از این شیوه استفاده می کند، در برخی پرونده ها موفق به قفل گشایی دستگاه نمی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید