بهترین آقای گل پرسپولیس

کدخبر: ۲۰۹۹۸۲
در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌های لیگ هفدهم، علی علیپور با 19 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او مرتضی تبریزی است که 13 گله است. با این اختلاف، باید علیپور را آقای گل قطعی لیگ هفدهم بدانیم مگر این که در غیاب او در آخرین بازی پرسپولیس مقابل سپیدرود به دلیل مصدومیت، تبریزی در بازی ذوب‌آهن و نفت تهران بیشتر از 7 گل به ثمر برساند! و عنوان آقا گلی لیگ هفدهم را تصاحب کند.
بهترین آقای گل پرسپولیس

بدون در نظر گرفتن چنین احتمال عجیبی، علی علیپور پنجمین آقای گل پرسپولیسی‌ها در تاریخ لیگ برتر خواهد بود. پیش از او علی دایی، محسن خلیلی و مهدی طارمی (2 بار) موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر شده‌اند. دایی در لیگ سوم با 16 گل، خلیلی در لیگ هفتم به همراه هادی اصغری از راه‌آهن با 17 گل و طارمی با پرسپولیس در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم به ترتیب با 16 و 18 گل آقای گل شده بودند و حالا علیپور با 19 گل آخرین و بهترین آقای گل پرسپولیسی‌ها در تاریخ لیگ برتر است. هیچ بازیکنی از پرسپولیس در یک فصل از لیگ برتر، موفق به گلزنی به اندازه علیپور نشده است.

در مجموع ادوار لیگ برتر، پرسپولیس با 5 آقای گل بیشترین آقای گل را دارد. بعد از پرسپولیس، این استقلالی‌ها هستند که با 3 عنوان آقای گلی در رده دوم این جدول قرار دارند. غلامرضا عنایتی در لیگ‌های چهارم (20 گل) و پنجم (21 گل) و آرش برهانی در لیگ هشتم (21 گل) عنوان آقای گلی لیگ برتر را تصاحب کردند. سپاهان و تراکتورسازی هم هر یک دو آقای به لیگ برتر ایران معرفی کردند. ادموند بزیک در لیگ دوم با 13 گل و عماد رضا در لیگ نهم با 19 گل آقای گلی را برای سپاهان به دست آوردند و کریم انصاری‌فرد در لیگ سیزدهم با 14 گل و ادینیو در لیگ چهاردهم با 20 گل دو عنوان آقای گلی را با تراکتورسازی به دست آوردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید