ترکیه تاوان پیامدهای بحران ۷ ساله سوریه را می‌دهد!

کدخبر: ۲۱۰۱۵۷
نخست وزیر ترکیه در یک نشست اقتصادی در اسپانیا گفت که کشورش تاوان پیامدهای بحران سوریه را پرداخت می کند در حالی که در طول ۷ سال گذشته بخشی از این بحران نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه مدعی شد که کشورش یکی از دلایل اصلی بحران سوریه نیست اما تاوان عواقب بحران ۷ ساله سوریه را می دهد.

ایلدیریم در جریان مشارکت در یک نشست اقتصادی در مادرید گفت که با تشدید تدابیر امنیتی و ایجاد دیوارهای مرزی امکان حل بحران سوریه وجود ندارد و در اشاره به مهاجرت های غیر قانونی گفت: ترکیه نمی خواهد که دریای مدیترانه روزانه به قبرستان صدها غیرنظامی تبدیل شود.

وی تأکید کرد که مسئولیت بزرگی در این زمینه برعهده اسپانیا و ترکیه است و باید منطقه اوراسیا به مرکزی برای صلح تبدیل شود. وی در خصوص روابط ترکیه و روسیه هم گفت که روابط دو کشور برای حفظ امنیت اروپا ضروری است.

ترکیه مدتی است که عملیات نظامی گسترده ای را در شمال سوریه آغاز کرده است و ادعا می کند که این عملیات برای حفظ مرزهای مشترک دو کشور و امنیت داخلی ترکیه اهمیت بالایی دارد. این در حالی است که در طول بحران سوریه ترکیه به یکی از پناهگاه های اصلی تروریست های فراری از سوریه یا به محل انتقال تروریست ها از اروپا به خاک سوریه تبدیل شده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید