کنایه نماینده شیراز به حکم ارتداد نماینده مشهد برای خود: این تهدیدها در حوزه انتخابیه تان کاربرد دارد نه اینجا!

کدخبر: ۲۱۰۱۸۰
اقتصادنیوز: رای گیری درباره تحقیق و تفحص از سازمان مراتع و جنگلداری تمام شده بود که یکباره تذکر یک نماینده مجلس در اعتراض به اینکه یک عضو جبهه پایداری حکم ارتداد او را داده است، فضا را تغییر داد.

​به گزارش جماران، ماجرا به اختلاف نظر این دو نماینده درباره نوع برخورد نیروی انتظامی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مربوط بود که این روزها در فضای سیاسی و اجتماعی کشور حاشیه ساز شده است. از همان روزی که فیلم فحاشی و کتک کاری یک مامور #گشت_ارشاد با یک دختر منتشر شد، این اختلاف نظرها بالا گرفت. 

بهرام_پارسایی سخنگوی فراکسیون امید روز گذشته در تذکری گفته بود قرآن کرامت انسانی را مهمتر از حرمت کعبه قرار داده است و نباید به بهانه حجاب و نهی از منکر، ترویج منکر می شود و حرمت انسان زیر سوال می رود. 

نماینده شیراز همچنین گفت:

 از برخورد زشت مامور ناجا با فردی مسلمان اگر نگوییم که باید دق کنیم ولی باید حداقل مشکی بپوشیم. زمانی که فرع بر اصل مقدم شود و مستحب فدای واجب شود، دچار مشکل می شویم.

نصرالله پژمانفر عضو جبهه پایداری هم در پاسخ به این تذکر گفته بود که امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و که اگر کسی امر به معروف را واجب نداند، یک نوع انکار ضروری دین صورت گرفته و حکم کلی آن ارتداد است.

همین سخنان دیروز #پژمانفر بود که داد پارسایی را بار دیگر درآورد. او در تذکر امروزش گفت که پژمانفر او را به ارتداد محکوم کرده و در مجلس او را دادگاهی کرده است. او از این عضو جبهه پایداری خواست تا شان مجلس را رعایت کند و بی دللی همکاران دیگرش را تهدید نکند.

سخنگوی فراکسیون امید به نماینده مشهد متذکر شد که اینگونه تهدیدها در حوزه انتخابیه کاربرد دارد، نه در مجلس. پارسایی گریزی به سابقه حضورش در جبهه های جنگ زد و گفت: اگرچه این ادعاهای شما وحشتناک تر از گلوله های دشمن نیست، اما از تریبون مجلس دردناک است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید