استارت‌آپ تریلیون دلاری !

کدخبر: ۲۱۰۳۴۰
موبنا:استارت‌آپ «کینک» روی پلتفرم خود معادل ۲.۲ تریلیون کالا و تجهیزات سازمانی را به صورت یکجا و یکپارچه ارایه کرده است تا کسب و کارهای کوچک و متوسط پس از ورود به آن، بتوانند تمامی تجهیزات و اقلام مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند.
استارت‌آپ تریلیون دلاری !

استارت‌آپ «کینِک» (Kinnek) سال ۲۰۱۲ میلادی در یک دفتر کوچک در نیویورک فعالیت خود را آغاز کرد و آن زمان دو دوست با نام‌های «روی ما» و «کارسیک سیرداران» در زمان تاسیس شرکت خود به این نتیجه رسیده بودند که صاحبان کسب و کارهای کوچک در مورد اقلام و کالاهایی که برای سازمان خود خریداری کرده‌اند با مشکل مواجه شده‌اند و به درستی نمی‌دانند کدام یک از آنها را نیاز دارند. بررسی‌های اولیه صاحبان این استارت‌آپ نشان داده بود زمانی که مدیران یک شرکت کوچک وارد فروشگاه می‌شوند و در بخش‌های مختلف آن قدم می‌زنند به درستی نمی‌دانند چه اقلام سازمانی را باید خریداری کنند و همچنین، گشت و گذار آنها در فروشگاه‌های اینترنتی هم به نتیجه مشابه می‌رسد. چون این افراد نیازهای سازمانی خود را به طور دقیق مشخص نکرده‌اند و نمی‌دانند برای محل کار خود دقیقا باید چه لوازمی در اختیار داشته باشند. این مدیران در اصل به تجهیزات شخصی‌سازی شده، ماشین‌های مربوط به نوع تخصصی فعالیت، و اقلام کمی مورد نیاز برای هدف ویژه کسب و کار خود نیاز دارند و به عبارت دیگر می‌توان گفت همه نیازهای آنها کاملا شخصی است و با دیگر شرکت‌ها تفاوت دارد. البته باید گفت شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک به منابع کمی دسترسی دارند و نمی‌توانند برای خرید اقلام مورد نیاز خود یک گروه تخصصی در نظر بگیرند یا شخصی به نام «مدیر خرید» در شرکت آنها استخدام شود تا پیچیدگی‌های موجود در این بخش را مدیریت کند.

استارت‌آپ «کینِک» این مسئله را به خوبی شناسایی کرد و طولی نکشید که با برنامه‌ریزی صحیح به صاحبان کسب و کارهای کوچک امکان داد به راحتی مدیریت خرید برای سازمان خود را در دست بگیرند و تمام خریدهای سازمان را به درستی انجام دهند.

ابزاری که هم اکنون از جانب «کینک» در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک قرار می‌گیرد در اصل یک پلتفرم کاربردی است که تمام راهنمای لازم برای خریدهای پرهزینه کسب و کارهای کوچک در آن وجود دارد و به عبارت دقیق‌تر سازمان‌های کوچک و متوسط با مراجعه به پلتفرم «کینک» می‌توانند برای خریدهای سازمانی و تهیه تمامی ابزارهای مورد نیاز خود دقیق‌ترین هدفگیری را انجام دهند.

سازمان‌های کوچک و متوسط که از آنها با نام اختصاری SMB یاد می‌شود برای خرید تجهیزات مورد نیاز و تهیه اقلام اختصاصی سازمان خود معمولا مشکلات فراوانی را پیش‌رو می‌بینند. قیمت این اقلام و کالاها معمولا زیاد است و مشاوره گرفتن از شرکت‌هایی که تجهیزات یاد شده را می‌فروشند در بیشتر موارد بسیار زمان‌بر است.

استارت‌آپ «کینک» روی پلتفرم خود معادل ۲.۲ تریلیون کالا و تجهیزات سازمانی را به صورت یکجا و یکپارچه ارایه کرده است تا کسب و کارهای کوچک و متوسط پس از ورود به آن، بتوانند تمامی تجهیزات و اقلام مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند و با دنبال کردن دستورالعمل‌های موجود،‌ بهترین و دقیق‌ترین خرید سازمانی را برای خود انجام دهند.

 

این استارت آپ که تاریخ دقیق ثبت آن اول مارس ۲۰۱۲ اعلام شده است، پایان سال ۲۰۱۷ میلادی سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ میلیون دلاری را از سوی شرکت «ترایو کپیتال» در اختیار گرفت تا از این طریق بتواند پلتفرم خود را بیش از پیش توسعه دهد. این کمپانی هم اکنون بیش از ۲۰ هزار سازمان کوچک و بزرگ را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و با بیش از ۲۰۰۰ مرکز تامین کننده تجهیزات سازمانی فعالیت مستقیم دارد تا محصولات و خدمات آنها را روی پلتفرم خود ارایه دهد. استارت‌آپ «کینک» بر اساس آخرین اسناد ثبت شده در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی هر هفته گردش مالی بالغ بر چند میلیون دلار دارد و از رستوران‌های کوچک گرفته تا کارخانه‌های بزرگ را با پلتفرم خود تجهیز می‌کند. این استارت‌آپ هم اکنون حدود ۱۰۰ کارمند در اختیار دارد و مجموع درآمدهای سالانه آن ۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که از بزرگترین مشتریان آن می‌توان به شرکت‌های «ویزا»، «اینتوئیت» و «اداره آمار کارگری ایالات متحده» اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید