تهدید مراکش از سوی ترامپ به دلیل یک موضوع ورزشی !

کدخبر: ۲۱۰۴۰۳
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تنها رقیب کشورش برای کسب میزبانی جام جهانی 2026 را تهدید کرد.
تهدید مراکش از سوی ترامپ به دلیل یک موضوع ورزشی !

آمریکا، مکزیک و کانادا قصد دارند به صورت مشترک، میزبان جام جهانی 2026 باشند و برنامه خود برای این میزبانی را به فیفا ارائه کرده اند. مراکش تنها رقیب آنها برای کسب میزبانی است. تکلیف میزبان جام جهانی 2026، روز 13 ژوئن در مسکو مشخص خواهد شد. از نظر زیرساختی، آمریکایی ها شرایط بسیار بهتری نسبت به مراکش برای میزبانی جام جهانی دارند اما صحبت ها و موضع گیری های سیاسی ترامپ از زمان ریاست جمهوری اش ممکن است روی شانس آمریکا برای میزبانی جام جهانی تاثیر بگذارد.

او بعد از رسیدن به قدرت، سفر اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا را با محدودیت مواجه کرده و از سوی دیگر، به تازگی الفاظ تند و بی ادبانه ای را در مورد کشورهای آفریقایی به کار برد. با توجه به اینکه برای اولین بار میزبانی جام جهانی با رای همه کشورهای عضو مشخص خواهد شد و تنها به آرای کمیته اجرایی محدود نیست، این مسئله می تواند برای آمریکایی ها مسئله ساز شود. اما  ترامپ به مراکشی ها هشدار داد که علیه امریکا در فیفا لابی نکنند.

او در توئیترش نوشت:« آمریکا به همراه کانادا و مکزیک، برنامه خیلی بزرگی برای جام جهانی 2026 ریخته است. باعث ناراحتی است اگر کشورهایی که ما همیشه از آنها حمایت می‌کنیم، علیه خودمان لابی کنند. چرا باید از این کشورها حمایت کنیم وقتی آنها حتی در سازمان ملل هم از ما حمایت نمی‌کنند؟»

آمریکا یک بار در سال 1994 میزبانی جام جهانی را تجربه کرده و جالب اینکه در آن زمان نیز مراکش یکی از رقبای این کشور برای کسب میزبانی بوده است. ولی برخلاف دفعه قبل، در خود آمریکا مخالفت هایی برای برگزاری رقابت ها در این کشور وجود دارد و بعضی از شهرهایی که به عنوان میزبان احتمالی معرفی شده اند، تمایلی برای برگزاری این رقابت ها ندارند؛ از جمله شهر شیکاگو که مسئولان آن اعلام کرده اند دوست ندارند  پول مالیات دهندگان شان را صرف برگزاری این رقابت ها کنند./ ورزش سه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید