ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در دوما بی اساس است

کدخبر: ۲۱۰۴۰۵
شاهدان عینی از منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه با حضور در جلسه سازمان منع سلاحهای شیمیایی در لاهه هلند تاکید کردند که ادعای کاربرد سلاح شیمیایی در دوما بی پایه و اساس است.
ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در دوما بی اساس است

به گزارش ایرنا، 15 نفر از افرادی که در فیلم ها و تصاویر داخل بیمارستان در منطقه دوما در نزدیکی دمشق در زمان اعلام حمله شیمیایی ادعایی حضور داشتند و شامل پرسنل بیمارستان و افراد عادی بودند، با سفر به لاهه، در یک جلسه با سفرا و دیپلماتهای کشورهای عضو سازمان منع سلاحهای شیمیایی شرکت کردند.

این شاهدان عینی در این نشست که پنجشنبه شب برگزار شد، بی پایه و اساس بودن ادعای کاربرد سلاح شیمیایی در دوما را مورد تاکید قرار دادند.

به رغم جوسازی کشورهای غربی علیه روسیه و سوریه در خصوص برگزاری این جلسه، شمار کثیری از دیپلماتهای کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی و شورای اجرایی سازمان در این جلسه حضور یافتند.

کشورهای شرکت کننده در این نشست از جمله جمهوری اسلامی ایران خواستار پیگیری قانونی اتهام بی اساس کاربرد سلاح شیمیایی و انتساب اتهام واهی به دولت سوریه و همچنین طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

این در حالی است که هیات حقیقت یابی از سازمان منع سلاحهای شیمیایی روز 14 آوریل (25 فروردین) به دمشق اعزام شد و در روز 21 آوریل (اول اردیبهشت) موفق به بازدید از دوما شد. این هیات که با افرادی در این ارتباط در دمشق مصاحبه کرد، روز چهارشنبه گذشته (5 اردیبهشت) از دومین مکان مورد نظر در دوما بازدید کرد و قرار است نمونه های برداشته شده از محل در آزمایشگاههای سازمان منع سلاحهای شیمیایی بررسی شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید