هوای اغلب شهرها تا چهارشنبه هوا بارانی است

کدخبر: ۲۱۰۵۴۴
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: سامانه ای که جمعه وارد کشور شد همچنان فعال است و انتظار داریم بارش ها تا چهارشنبه در بیشتر نقاط کشور ادامه داشته باشد.

مسعود حقیقت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این سامانه بارشی موجب بارش باران و تگرگ در بسیاری از مناطق کشور مانند روانسر، بروجرد، مریوان، تویسرکان، شورآباد لرستان، کنگاور، همدان، کوهرنگ، ارومیه، زرینه در استان کردستان، امیدیه در خوزستان و قزوین شده است.

وی اظهار کرد: امروز هم این سامانه بارشی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به شکل رگبار، وزش باد شدید و مناطق مستعد همراه با تگرگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حقیقت افزود: شدت بارش ها امروز در برخی از مناطق غرب از جمله استان آذربایجان غربی، شرقی ، اردبیل، گیلان ، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، قسمت هایی از بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، استان مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: همچنین شدت بارش ها امروز در بخش هایی از استان ایلام، لرستان، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد را نیز شاهد خواهیم بود که می تواند در بسیاری از مناطق موجب آبگرفتگی معابر شود، برای مناطق شرقی و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می کنیم و در سایر مناطق پدیده خاصی نخواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: روز یکشنبه یعنی فردا در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان که شرایط بارشی ندارند، در سایر مناطق بارش پیش بینی شده است به طوری که بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی گفت: شدت بارش ها برای فردا - یکشنبه - بیشتر در شمال غرب و غرب کشور و روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی بیشتر در نواحی غربی، مرکزی و نقاطی از شمال شرق و شرق کشور از جمله دامنه های البرز خواهد بود.

حقیقت اظهار کرد: طی فردا و پس فردا با نفوذ جریان های شمالی ضمن تشدید بارش در سواحل خزر کاهش 5 تا 8 درجه ای دما را هم در نواحی شمالی به ویژه سواحل خزر خواهیم داشت و علاوه بر آن، در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف دور از انتظار نیست.

*** وضعیت تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

وی گفت: تهران امروز با بیشینه 26 درجه روز گرمی را خواهد داشت، دیروز بیشینه دمای تهران به 25 رسیده بود، کمینه صبح امروز 18 بود و فردا با چند درجه خنک شدن به حدود 22 درجه خواهد رسید.

حقیقت افزود: امروز انتظار داریم در برخی از ساعات در مناطق شمالی تهران بارش رگبار داشته باشیم، فردا صبح بارش ها در پایتخت به نسبت خوب خواهد بود و به واقع انتظار بارش خوبی را در تهران داریم.

وی گفت: راسک در استان سیستان و بلوچستان با 43 درجه و دلگان، نیکشهر در سیستان و بلوچستان، میناب و رودان در استان هرمزگان با 42 درجه به ترتیب گرمترین و ملایر در استان همدان با کمینه دمای صفر درجه دیروز خنک ترین نقاط کشور بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید