کره شمالی: دیدار کیم جونگ اون و مون جائه این نقطه عطفی تاریخی است

کدخبر: ۲۱۰۵۶۵
خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی دیدار روز جمعه سران دو کره را نقطه عطفی در تاریخ دو کشور توصیف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رسمی کره شمالی پس از دیدار رهبر این کشور با رئیس‌جمهور کره جنوبی و پیمان آن‌ها برای پیروی از یک پیمان صلح دائم، این نشست را «نقطه عطف جدیدی» در تاریخ هر دو کشور دانست.

خبرگزاری رسمی کی‌سی‌ان‌ای کره شمالی متن کامل بیانیه پانمونجوم در پی دیدار سران دو کره را به طور کامل منتشر و اعلام کرد این ملاقات راه را برای «آشتی و اتحاد ملی، صلح و کامیابی» باز می‌کند.

این خبرگزاری با نثری شاعرانه، این نشست را «همراه با آب‌وهوای آفتابی آوریل» و «تولد انرژی جدیدی برای امید و لذت بی‌پایان» توصیف کرد.

خبرگزاری ‌کی‌سی‌ان‌ای در گزارش‌هایی نوشت که دو رهبر دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مختلف از جمله تضمین صلح در کره شمالی و خلع سلاح هسته‌ای این کشور «صمیمانه و صریح» با یکدیگر ردوبدل کردند.

طبق گزارش ‌کی‌سی‌ان‌ای، هنگامی که کیم از مرز نظامی میان دو کره گذشت، به اولین رهبر کره شمالی تبدیل شد که از زمان جدایی این دو کشور در سال 1953 به خاک کره جنوبی پا گذاشته است. سپس او مون جائه این را ترغیب کرد تا در خاک کره شمالی قدم بگذارد و دو رهبر لحظاتی صمیمانه، با لبخند و مکالمه‌ای نیم ساعته را با یکدیگر سپری کردند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود دیدار تاریخی در پانمونجوم را ناشی از عشق سوزان رهبر کره شمالی به مردمش و تصمیمی مستقل از نفوذ خارجی‌ها خواند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید