نخستین قرار ترامپ و اون کجاست؟

کدخبر: ۲۱۰۶۲۴
اقتصادنیوز: مکان‌های احتمالی برای ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، مغولستان و سنگاپور است.
نخستین قرار ترامپ و اون کجاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو منبع آمریکایی اعلام کردند که در حال حاضر مغولستان و سنگاپور به عنوان مکان‌های احتمالی برای ملاقات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در نظرگرفته شده است.

  به نقل از سی بی اس، دو مقام آگاه در مصاحبه با این شبکه اعلام کردند که در حال حاضر کشورهای مغولستان و سنگاپور به عنوان 2 مکان احتمالی برای ملاقات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در نظر گرفته شده است.

دونالد ترامپ هم روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد: «من در هفته های آتی با کیم جونگ اون ملاقات خواهم کرد. ما منتظر این اتفاق هستیم. ما هم اکنون 2 مکان را برای این ملاقات مشخص کرده ایم و خیلی زود این مکان ها را اعلام می کنیم.»

تاکنون جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون هم روز گذشته یک دیدار با یکدیگر داشتند. ترامپ هم در واکنش به دیدار اعلام کرد که اتفاقات خوبی در حال وقوع است و فقط زمان می تواند آن را آشکار سازد.

پیشتر مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در رأس یک هیئت مهم برای ارسال پیامی از سوی رهبر کره شمالی به واشنگتن رفته بود، اعلام کرد که دونالد ترامپ در ماه مه با کیم جونگ اون دیدار می کند. سارا سندرز هم با تأیید این خبر اعلام کرد که ترامپ دعوت کیم جونگ اون را برای ملاقات پذیرفته است.

ترامپ در حالی دعوت کیم جونگ اون را پذیرفته است که پیشتر بارها در سخنرانی ها و حتی حساب توییتر خود وی را مورد حملات لفظی قرار داده بود. اشتیاق آمریکا برای ملاقات با رهبر کره شمالی حتی بسیاری از قانونگذاران این کشور را هم که در تلاش برای اعمال فشار بیشتر به پیونگ یانگ برای محدود کردن برنامه های هسته ای اش بودند، متحیر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید