تاثیر بزرگ المپیک زمستانی بر صلح دو کره

کدخبر: ۲۱۰۶۳۳
​توماس باخ، رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک اظهار کرد که بازی‌های پیونگ چانگ ۲۰۱۸ درها را برای مذاکره رهبران دو کره باز کرده است.
تاثیر بزرگ المپیک زمستانی بر صلح دو کره

روز جمعه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رییس‌جمهور کره جنوبی با هم دیدار کردند و به توافق رسیدند که تولید سلاح‌های هسته‌ای را کاهش دهند.

رهبران دو کره در بیانیه‌ای اعلام کردند که دیگر در شبه جزیره کره جنگ وجود نخواهد داشت و این دو کشور وارد دوره صلح می‌شوند.

کره شمالی و کره جنوبی در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ با هم زیر پرچمی متحد رژه رفتند و برای اولین‌بار تیم متحد هاکی روی یخ زنان را تشکیل دادند.

باخ بعد از بازی‌های المپیک زمستانی اعلام کرده بود که این بازی‌ها امید واقعی را به شبه جزیره کره آورده است.

افتتاحیه المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ

توماس باخ درباره مذاکرات روز گذشته دو کره، گفت‌: در تمام این مدت IOC درها را برای حضور کره شمالی در مسابقات باز گذاشت. IOC بسیار خوشحال شد که دولت‌های دو کشور از این در عبور کردند. IOC نه تنها حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی را ممکن کرد،‌ بلکه باعث شد دو کره زیر پرچم رژه بروند و تیم هاکی مشترکی تشکیل دهند. در دیدار با رهبر کره شمالی او اعلام کرد که  المپیک محرکی بود تا یخ روابط دو کره آب شود. او هم‌چنین متعهد شد که در کره شمالی در المپیک بعدی شرکت کند. رییس‌جمهور کره جنوبی همیشه از حضور کره شمالی حمایت کرد، زیرا بازی‌های  المپیک زمستانی را فرصتی برای توقف مواجه‌هات و شروع صلح می‌دانسته است. بازی‌های المپیک درها را باز کرده است. سیاستمداران اولین قدم‌های خود را برای عبور از این در برداشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید