توافق ترامپ و آبه درباره مثبت بودن نشست رهبران دو کره

کدخبر: ۲۱۰۷۵۲
دفتر نخست وزیری ژاپن امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نخست وزیر این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا نشست دو کره را برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره مورد استقبال قرار داده و آن را گامی تاریخی و مثبت در راستای صلح و ثبات در شمال شرق آسیا خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران دو کره روز جمعه در نشستی تاریخی با یکدیگر دیدار کرده و تمایل خود را برای خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره ابراز داشتند.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که پیش از دیدارش با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی فشارهای حداکثری بر این کشور را ادامه می‌دهد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و ترامپ روز شنبه با یکدیگر مکالمه تلفنی ۳۰ دقیقه‌ای داشتند و در آن به بررسی چگونگی این مساله پرداختند که پیونگ یانگ چه گام‌هایی را برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره برمی‌دارد.

دفتر نخست وزیری ژاپن اعلام کرد: این مساله مهم است که آیا کره شمالی اقدامات ویژه‌ای را در آینده انجام خواهد داد یا خیر.

ترامپ و رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی بر ضرورت نشستی زودهنگام بین رهبران کره شمالی و آمریکا توافق کردند که قرار است در سه یا چهار هفته آینده برگزار شود.

همچنین نخست وزیر ژاپن پس از گفت‌وگوی تلفنی با مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی به خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهوری این کشور در نشست خود با رهبر کره شمالی، مساله ربوده شدن شهروندان ژاپنی در کره شمالی را مطرح کرده است چراکه این مساله یکی از عوامل مخدوش شدن روابط بین دو کشور محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید