800 هزار شغل خالص سال 96 ایجاد شد

کدخبر: ۲۱۰۷۸۶
رییس جمهوری از ایجاد 800 هزار شغل خالص سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: رقم اشتغال کافی نیست چراکه هنوز سه میلیون بیکار در کشور داریم و تلاش می شود امسال اشتغال افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای کار نمونه افزود: 22 میلیون و 500 هزار نفر شاغل در سال 1395 در کشور وجود داشت که این رقم در سال گذشته به 23 میلیون و 300 هزار نفر رسید.

وی تصریح کرد: مقایسه این آمارها نشان می دهد که 800 هزار شغل خالص در کشور در سال 96 ایجاد شد.

رییس قوه مجریه در ادامه به آمار اشتغال در سال های 86 تا 91 اشاره کرد و گفت: سال 1386، شاغلین کشور 20 و چند میلیون بودند که در سال 91 هم این رقم ادامه داشت.

وی افزود: این نشان می دهد که از سال 86 تا 91 اشتغال خالص تکان نخورد یعنی عده ای آمدند و عده ای رفتند.

رییس جمهوری تصریح کرد: همچنین این آمارها نشان می دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم نه تنها دولت بلکه کارفرمایان و کارگران دست به دست هم دادند و یک قدم خوب برداشتند.

روحانی در عین حال تصریح کرد که این آمارها به این معنا نیست که رقم اشتغال کافی است چراکه هنوز سه میلیون بیکار در کشور داریم و برای جبران آن نیازمند حرکت هستیم.

وی یادآور شد: همه تلاش ما در سال جاری این است که رقم اشتغال از سال گذشته بهتر شود.

**توطئه امروز دشمنان ایجاد ناامیدی است

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با تبریک میلاد حضرت ولیعصر(عج) گفت:اعتقاد ما به امام دوازدهم، و به مهدویت است ، انتظار برای روز ظهور و امید ما برای تحقق عدالت جهانی به دست آن بزرگوار به ما مسیر و آینده درخشان را نوید می دهد و این تفاوت ما معتقدین به امام دوازدهم (عج) با دیگران است.

روحانی ادامه داد: عده ای آینده تاریخ را تاریک می بینند.این تفکر که فردا روز بسیار بدی است، سال دیگر سال بسیار سختی است و روز به روز در مشکل بیشتر قرار می گیریم، نادرست است و با منطق، اعتقادات و فرهنگ ما سازگار نیست.

رییس جمهوری گفت: همیشه یک مومن و یک مسلمان باید معتقد به گشایش های روزهای آینده باشد . در روایات آمده است هیچ عملی بالاتر و بهتر از انتظار گشایش نیست ؛ فرج یعنی باز شدن و گشایش و گره ها باز شدن، هر روز باید معتقد به فرج فردا، هفته و ماه ها و سال های آینده باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد:چه دلیلی دارد که نسبت به آینده همیشه غمناک باشیم و فرض کنیم سال آینده سال سخت تری باشد از هم اکنون غصه بخوریم سال آینده سخت تر می شود، هفته آینده سخت تر می شود ما همواره باید به آینده با اتکال به خداوند و با توجه به الطاف الهی امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: در دولت همیشه وزیران را در ذهنم به دو دسته تقسیم بندی می کنم؛ البته هر دو دسته آدم های خوب و پرتلاش هستند. نوای عده ای از اول سال ناامیدی است و می گویند امسال بودجه کم است، مجلس بودجه را کم تصویب کرد، نفت ارزان شد، مالیات چه شد. تمام صحبت های آنها ناامیدی است.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: می گویند وضعیت بارندگی خیلی بد و خشکسالی است، واردات باید بیشتر شود البته تلاش کردم، گوشم نسبت به این حرف ها کم بشنود عده ای هم امیدوارانه حرف می زنند، بارندگی کمتر است، اما باید این کار را انجام دهیم، الگوی کشت را تغییر دهیم،.کشاورزان در برخی مناطق برنج کاری نکنند، تشویق کنیم آبخیزداری چگونه انجام شود، هم پیشنهاد می دهند و هم امیدوار هستند.

روحانی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاهشمی رفسنجانی تصریح کرد: ایشان مرد بسیار امیدواری بود به وی می گفتم امید خیلی زیاد است، 6 سال در زندان بود می گفت، هیچ شبی در زندان نخوابیدم مگر این که می گفتم صبح آزاد می شوم.

وی با بیان این که در جنگ تحمیلی با هم بودیم اظهار داشت:جنگ فراز و نشیب بسیار داشت عملیات را که شروع می کردیم از بی سیم ها از همان ساعت اول معلوم می شد عملیات چگونه است فرماندهان باهم صحبت می کردند از لحن آنها معلوم بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: می گفتم عملیات به نظر من موفق نیست هر چه ازساعت 10 شب تا الان بی سیم ها را گوش کردم این می گفتند، اما ایشان می گفت فردا ظهر به ما خبر می دهند از حالا غصه بخوریم که عملیات پیروز شده یا نشده است.

روحانی با تاکید براین که امیدواری به آینده مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: یک توطئه دشمنان علیه ملت ایران ایجاد یاس و ناامیدی برای اینده کشور است.

روحانی ادامه داد: آقایی که در آمریکا اخیرا سمتی به او داده و خیلی بددهن است و نسبت به ایران هم همیشه بد حرف می زند از پارسال می گفت که جمهوری اسلامی ایران چهلمین سال انقلاب خود را نخواهد دید، حال ما به کوری چشم وی وارد چهلمین سال انقلاب شدیم.

وی ادامه داد: ان شاءالله با امید و موفقیت بیشتر امسال را به پایان می بریم و 22 بهمن جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم.

وی بر حفظ امید تاکید کرد و گفت: خداوند آینده روشن را برای ما ترسیم می کند، ما ملتی با فرهنگ چندین هزار ساله هستیم که عاشق قرآن و خاندان رسالت است ملتی که بالاترین خدمت را به دینش اسلام و فرهنگ ایرانی انجام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید