دو انفجار کابل مرکز افغانستان را لرزاند

کدخبر: ۲۱۱۰۴۱
شهر کابل پایتخت افغانستان ساعت کاری روز دوشنبه را با طنین دو انفجار در فاصله کمتر از 50 دقیقه از یکدیگر آغاز کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ؛ دقایقی مانده به ساعت 8 صبح امروز در حوزه نهم امنیتی شهر کابل و در جاده شش درک، موتورسواری طی حمله ای انتحاری خود را در نزدیکی ورودی ادارات واقع در این محل منفجر کرد.

«حشمت ستانکزی» سخنگوی پلیس کابل هنوز از آمار دقیق زخمی ها و کشته های این حمله با رسانه ها رقمی را در میان نگذاشته بود که انفجار دوم در نزدیکی همین محل با فاصله زمانی کمتر از 50 دقیقه در حالی رخ داد که نیروهای امدادی و آمبولانس ها برای کمک به مصدومان در محل انفجار اول تجمع کرده بودند.

گفته می شود در انفجار دوم شماری از خبرنگاران آسیب دیده‌اند و « شاه مری فیضی» عکاس خبرگزاری فرانسه نیز در انفجار دوم شش درک جان باخته است.

« نجیب دانش » سخنگوی وزارت کشور افغانستان آمار اولیه کشته ها را در انفجار نخست 4 تن و تعداد زخمی هایش را 5 تن اعلام کرد که همگی از شهروندان عادی هستند و بدیهی است این اعداد تغییر خواهد کرد.

وزارت بهداشت افغانستان تا زمان ارسال این خبر رسیدن 7 کشته و 20 زخمی را به مراکز درمانی شهر کابل تایید کرده است.

ماهیت انفجار دوم در شهر کابل هنوز از نظر انتحاری یا بمب گذاری بودن مشخص نشده است و با توجه به مسدود شدن مسیرهای دسترسی به محل حادثه از سوی نیروهای پلیس باید در انتظار گزارش تکمیلی مقامات مسئول ماند.

این روش ناجوانمردانه تروریستی در کشتن شهروندان بی دفاع ، سبک داعش را در سوریه و عراق به ذهن تداعی می کند، هر چند هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید