احداث پل 10 میلیاردی در روستای خداآفرین

کدخبر: ۲۱۱۲۸۷
اقتصادنیوز: فرماندار شهرستان خداآفرین با اشاره به سفر اخیر نماینده ویژه رییس جمهوری کشورمان به این شهرستان گفت: براساس توافق انجام شده بین تهران و باکو، پل دوستی بین ایران و جمهوری آذربایجان در محدوده خداآفرین احداث می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،احمدعلی اسدپور در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خداآفرین اظهار کرد: برای احداث این پل 100 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تامین، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی مکاتبات و مذاکرات انجام شده جهت احداث بیمارستان 32 تختخوابی در این شهرستان و نیز تعیین تکلیف ایجاد راه آهن جلفا به منطقه هورادیز جمهوری آذربایجان را از دیگر ثمرات سفر هیات دولت به استان و شهرستان خداآفرین در هفته قبل برشمرد.

اسدپور با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در خداآفرین، گازرسانی، بهداشت و درمان، تخصیص اعتبار جهت تکمیل طرح های سد خداآفرین و کانال های پایاب آن را کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در این شهرستان ذکر کرد و افزود: تلاش می کنیم مشکلات روستاها بویژه تامین آب شرب و پوشش اینترنت تلفن همراه و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برطرف شود.

فرماندار خداآفرین شوراهای اسلامی را دارای مسئولیت سنگین و انتخاب آنان از سوی مردم را تحقق مردم سالاری دینی دانست و تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید در جذب و هزینه اعتبارات روستایی نظارت کنند تا این اعتبارات به درستی و در مسیر اولویت ها در عمران و آبادانی روستاها هزینه شود .

اسدپور همچنین آموزش را لازمه پذیرش هر مسئولیتی دانست و گفت: شوراها باید به وظایف و اختیارات قانونی خود و نیز مقررات مرتبط با امور شوراها آشنایی کامل داشته باشند تا در اجرای وظایف خود دچار خطا نشوند .

فرماندار خداآفرین بر آموزش شوراهای اسلامی روستایی شهرستان به منظور ارتقا مدیریت محلی تاکید کرد و خواستار برگزاری کلاس های آموزشی جهت آشنایی با قوانین و وظایف شوراها از سوی بخشداران شد .

وی هدف اصلی تشکیل شوراها را با توجه به قانون اساسی استفاده از جایگاه مهم مشورت و همفکری نام برد و همفکری، مشورت و هماهنگی را لازمه پیشرفت کشور دانست .          

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید