توصیه پسر بنیانگذار پزشکی مدرن به پزشکان ایرانی

کدخبر: ۲۱۱۲۹۰
اقتصادنیوز:دکتر حسین قریب فرزند بنیانگذار علم نوین پزشکی کودکان تاکید کرد: بسیار مهم است که دانشجویان پزشکی به فراگیری اخلاق پزشکی توجه کنند و آن را از اساتید پیشکسوت خود بیاموزند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین قریب فرزند دکتر محمد قریب و استاد دانشگاه "مایو" در نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و یازدهمین جشنواره شهید مطهری با اشاره به اینکه آموزش علوم پزشکی در ایران و آمریکا تفاوت زیادی ندارد اظهارکرد: دانشجویان و اساتیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید آموزش و بازآموزی را ادامه دهند. 

وی ادامه داد: دانشجویان باید در کنفرانس‌ها شرکت کنند و با تبادل تجربه و مطالعه مقالات متعدد علم خود را افزایش دهند. 

فرزند بنیانگذار علم نوین پزشکی کودکان در ایران گفت: یک جنبه آموزش پزشکی علم است اما جنبه دیگر موضوع آموزش اخلاق است و این اخلاق پزشکی را دانشجویان باید از تجربه در دانشکده‌های پزشکی و از اساتید نمونه و الگو یاد بگیرند. 

قریب با اشاره به اینکه آموزش اخلاق پزشکی با کلاس رفتن ممکن نیست بلکه با الگو گرفتن از اساتید پیشکسوت ممکن می‌شود بیان کرد: می‌توان گفت دکتر محمد قریب در تاریخ معاصر آموزش پزشکی طی تاریخ 80 ساله محبوب‌ترین استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه تهران بود.

فرزند دکتر محمد قریب افزود: پدرم همواره در حال مطالعه مجلات خارجی علمی بود و معتقد بود به دلیل اینکه آنها پیشرفته‌تر بودند لازم است که علم آنها را یاد بگیریم و با وجود اینکه در فرانسه تحصیل کرده بود مجلات انگلیسی و آمریکایی را نیز مطالعه می‌کرد. 

وی افزود: موضوع اخلاق دکتر قریب از اهمیت خاصی برخوردار بود به طوریکه بسیاری از دانشجویان وی بیان می‌کنند که علاوه بر نکات درسی، اخلاق را از وی یاد گرفته‌اند. 

این استاد دانشگاه «مایو» با بیان خاطراتی در مورد نحوه برخورد دکتر قریب با بیماران بی‌بضاعت و کودکان گفت: یکی از شاگردان وی تعریف می‌کند که شبی کودکی را مشکوک به مننژیت بستری کردیم و در زمان گزارش صبحگاهی به دکتر قریب گفتیم دارو در بیمارستان نبود و فعلا بیمار را بستری کردیم که، دکتر قریب از آنها می‌پرسد «اگر دارو نبود چرا نرفتید دارو بخرید؟».

وی افزود: همچنین شاگرد دیگری تعریف می‌کند که در زمان معاینه کودکان دکتر قریب تاکید می‌کرد که با بچه‌ها مهربان باشید و آنها را با آرامی و ملاطفت معاینه کنید.

دکتر حسین قریب در پایان خاطرنشان کرد: مادیات بالاخره تامین می‌شود اما خدمت به خلق خدا نتیجه پزشکی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید