بحران بیکاری در سبزوار/ افزایش 40 درصدی پرداخت بیمه بیکاری

کدخبر: ۲۱۱۲۹۳
اقتصادنیوز: رئیس اداره تأمین اجتماعی سبزوار گفت: پارسال 93 میلیارد و 686 میلیون ریال بیمه بیکاری به 648 نفر در این شهرستان پرداخت شد که نسبت به سال قبل از آن 42 درصد افزایش داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،حسین تدارکات روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته 33 میلیارد و 782 میلیون ریال تعهدات کوتاه‌ مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و کمک‌ هزینه ازدواج برای 6 هزار و 983 نفر در سبزوار پرداخت شد.

وی اظهار کرد: همچنین پارسال یک هزار و 218 میلیارد و 61 میلیون ریال تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی برای هشت هزار و 930 نفر در این شهرستان پرداخت شد.

وی گفت: زنان خانه دار 18 تا 50 ساله نیز به ‌صورت خود اظهاری، با عنوان شغلی خانه‌ دار می‌ توانند نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام نموده و با پرداخت ماهیانه حق بیمه، از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت برخوردار شوند.

تدارکات افزود: 136 هزار و 282 نفر در سبزوار زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد 44 هزار و 62 نفر بیمه‌ شده اصلی می باشند.

وی اظهار کرد: تعداد مستمری ‌بگیران زیرپوشش این اداره در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، خوشاب و جغتای در سال گذشته 9 هزار و 23 نفر بودند که هفت هزار و 536 نفر مستمری‌ بگیر تبعی هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید