ادامه ناآرامی ها در ارمنستان

کدخبر: ۲۱۱۳۲۳
اقتصاد نیوز: رهبر مخالفان دولت ارمنستان پس از آن که آرای کافی برای نخست وزیری از پارلمان این کشور را بدست نیاورد خواستار ادامه اعتراض ها در این کشور شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، «نیکول پاشینیان» پس از خروج از پارلمان در میدان جمهوری ایروان به هواداران خود که در آنجا تجمع کرده بودند گفت که اعتراض ها را در تمام نقاط ارمنستان ادامه دهند.

پاشینیان از طرفداران خود خواست از ساعت هشت فردا (چهارشنبه) اعتراض ها را آغاز و تمام جاده های کشور و نیز راه های منتهی به فرودگاه ها در نقاط مختلف این کشور را مسدود کنند.

رهبر مخالفان دولت با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد پیروزی مردم ما را بدزدند به طرفداران خود گفت: حزب حاکم جمهوری خواه مرده است، حکومتی که موجودیت ندارد باید پیروزی ما را بپذیرد و با انتخاب نامزدی از بین مردم برای مقام نخست وزیری موافقت کند. 

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، نمایندگان پارلمان ارمنستان در جلسه روز سه شنبه به رهبر مخالفان دولت این کشور که تنها نامزد پست نخست وزیری بود، رای موافق ندادند.

نیکول پاشینیان تنها توانست 45 رای از نمایندگان پارلمان دریافت کند حال آنکه برای رسیدن به عنوان نخست وزیری به 53 رای نیاز داشت.

پیشتر نمایندگان حزب جمهوری خواه که اکثریت پارلمان را در اختیار دارند، گفته بودند که به نفع پاشینیان رای نخواهند داد.

اعتراض گسترده مخالفان دولت ارمنستان که از دو هفته پیش در ایروان جریان دارد، سرژ سرکیسیان نخست وزیر این کشور را وادار به استعفا کرد؛ سرکیسیان به مدت 10 سال در ارمنستان در راس قدرت بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید