رم - لیورپول؛ رقیب رئال در فینال امشب مشخص می شود

کدخبر: ۲۱۱۳۵۵
رم به اولین تیمی تبدیل می‌شود که در ۲ مرحله متوالی یک فصل لیگ قهرمانان شکست با اختلاف ۳ گل بازی رفت یک مرحله حذفی را با صعود جبران می‌کند یا لیورپول برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ یک انگلیسی را به فینال معتبرترین جام باشگاهی اروپا می‌رساند؟
رم - لیورپول؛ رقیب رئال در فینال امشب مشخص می شود

اگر رم موفق به ثبت یک هت‌تریک در زمینه بازگشت‌های جادویی درفصل جاری لیگ قهرمانان اروپا نشود، لیورپول با یک آمار منفی راهی فینال خواهد شد؛ تنها تیم تاریخ لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا که در فاصله حضور در 2 فینالش هرگز قهرمان لیگ داخلی نشده است! با این اوصاف، وقتی 2 تیم جذاب اما کم‌مهره این فصل برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان از ساعت 23:15 چهارشنبه شب در ورزشگاه المپیکوی رم به میدان بروند، نه مسائل بالا بلکه برتری 5 بر 2 لیورپول در بازی رفت، مبنای پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

با تمام تمرکز

لیورپول که به طور مشخص لیگ برتر را رها کرده، ابتدای هفته یک تساوی بدون گل دست آورد تا تاتنهام را در نزدیکی خود ببیند. از همه بدتر، احتمال محرومیت 3 جلسه‌ای صلاح، ستاره تیم به خاطر حرکت ناشایست در قبال بازیکن استوک‌سیتی وجود دارد. رم اما در سودای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا از طریق لیگ، مقتدرانه رقیبش، کیه‌وو را برد و با روحیه‌ای خوب آماده این بازی بزرگ شد.

 غایبان رقابت

گفته شده به احتمال زیاد استروتمن و پروتی به این بازی نمی‌رسند و رم را تنها می‌گذارند اما لیورپول غیر از چمبرلین که به خاطر آسیب‌دیدگی دربازی رفت ادامه فصل و جام‌جهانی را از دست داد،  مصدوم و محروم خاصی ندارد و با قدرت به میدان می‌رود. با توجه به گلزنی بدون شادی صلاح در بازی رفت، باید دید هواداران رم در اولین رویارویی او با تیم سابقش در ورزشگاه المپیکو چه عکس‌العملی نشان خواهند داد.

رویارویی‌های قبلی

 لیورپول نیمی از 6 رویارویی قبلی (3 بازی) از جمله بازی رفت را برده، 2 بار با رم به تساوی رسیده و تنها یک بار به رقیب ایتالیایی باخته است. مشهورترین بازی 2 تیم در فینال فصل 1984-1983 جام باشگاه‌های اروپا شکل گرفت که رم به عنوان میزبان پس از 120 دقیقه تساوی یک بریک در ضربات پنالتی شکست خورد و لیورپول برای چهارمین در عرض 7 سال بر بام اروپا ایستاد.

نکات کلیدی

*رم در 5 بازی خانگی این فصل لیگ قهرمانان گلی دریافت نکرده است.

*تیم ایتالیایی هر 6 رقابت رفت و برگشتی اخیر در مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی را به تیم‌های انگلیسی واگذار کرده است.

*صلاح در 3 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان 4 گل زده است.

 ترکیب احتمالی

رم: آلیسون، فلورنزی، ناینگولان، مانولاس، اوندر، ژکو، کولاروف، دروسی، فازیو، ژسوس و شیک

 لیورپول: کاریوس، آرنولد، فن‌دایک، متیپ، رابرتسون، میلنر، لاورن، فرمینو، صلاح، مانه و هندرسون

تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید