در سال 2018 رخ داد

مرگ 44 خبرنگار

کدخبر: ۲۱۱۴۹۵
براساس گزارش یک نهاد حامی رسانه مستقر در ژنو تعداد خبرنگاران جان باخته و کشته شده در سال جاری میلادی در ۱۸ کشور در چهار ماه نخست سال جاری میلادی به ۴۴ مورد رسیده است.
مرگ 44 خبرنگار

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گزارش در حالی منتشر شده که در مدت مشابه سال گذشته میلادی این تعداد تنها ۲۸ مورد بود.

کمپین نماد رسانه در گزارش خود در حالی تعداد خبرنگاران کشته شده را اعلام کرده که امروز سوم می ۲۰۱۸ روز جهانی آزادی رسانه نام گرفته است.

همچنین این کمپین در گزارش خود آورده است که تعداد خبرنگاران کشته شده از ژانویه تا آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۵۷ درصد افزایش داشته است.

کمپین نماد رسانه مستقر در ژنو همچنین نگرانی خود بابت کشته شدن ۹ خبرنگار در دو انفجار در کابل پایتخت افغانستان در ۳۰ آوریل را ابراز داشته و به شدت این حمله تروریستی علیه خبرنگاران را محکوم کرد.

براساس گزارش این کمپین خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران از آغاز سال جاری میلادی افغانستان با ۱۱ کشته، مکزیک با ۴ کشته، سوریه با ۴ کشته و یمن، اکوادور و هندوستان با سه کشته هستند.

در پی ترور دافنه کاروآنا گالیزیا، در مالت و یان کوچیاک در اسلواکی دبیرکل کمپین نماد رسانه از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری را برای حفاظت از جان خبرنگاران و با استفاده از تحقیقات مستقل و دست یافتن به عاملان این جنایات و معرفی کردن آنها به مراجع قانونی انجام دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید