اطمینان علی دایی از قهرمانی ایران در جام ملتها

کدخبر: ۲۱۱۶۵۸
قرعه کشی مسابقات جام ملت های آسیا امشب ( جمعه شب) برگزار می شود و تیم های آسیایی حریفان خود را خواهند شناخت. اسطوره فوتبال کشورمان که در این قرعه کشی حضور خواهد داشت اظهار امیدواری کرد تیم ملی کشورمان در این مسابقات به مقام قهرمانی برسد.
اطمینان علی دایی از قهرمانی ایران در جام ملتها

 علی دایی که یکی از میهمانان ویژه مراسم قرعه‌کشی امشب (جمعه) جام ملت‌های آسیا 2019 است، مراسمی که قرار است در هتل آرمانی واقع در برج خلیفه امارات برگزار شود، در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گفت: ایران در چند سال اخیر به یک دلیل برترین تیم آسیا بوده است و آن ثبات در کادر فنی بوده است.

 وی ادامه داد: در چند سال اخیر تغییرات خیلی اندکی در کادر فنی تیم ملی ایران صورت گرفته و این ثبات این اجازه را به کارلوس کی‌روش داده تا روی ساخت تیمی توانمند تمرکز کند. کی‌روش همچنین به‌دنبال بهترین بازیکنان بوده است و همین تأثیر مثبتی به‌روی تیم ملی گذاشته است.

ایران که در حال حاضر برترین تیم قاره آسیا در رده‌بندی فیفا است، در ماه ژوئن سال گذشته میلادی به‌عنوان اولین تیم آسیایی صعودش به جام جهانی 2018 روسیه را قطعی کرد. تیم تحت‌هدایت کی‌روش در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2018 شکستی را متحمل نشد و علی دایی انتظار دارد که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

آخرین باری که ایران در جام ملت‌های آسیا به عنوان قهرمانی رسید به سال 1976 بازمی‌گردد، این بدین معناست که زمانی که مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 در ماه ژانویه 2019 به‌میزبانی امارات آغاز می‌شود، 43 سال از آخرین قهرمانی ایران در این رقابت‌ها می‌گذرد.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران که اکنون هدایت تیم فوتبال سایپا را به‌عهده دارد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که ایران این بار به قهرمانی جام ملت‌های آسیا خواهد رسید. ما همیشه یکی از قدرت‌های اصلی این رقابت‌ها بوده‌ایم اما نتایج اخیر تیم ملی این اطمینان را به من می‌دهد که این بار ایران برای چهارمین بار فاتح جام ملت‌های آسیا خواهد شد.

دایی با اشاره به پیروزی 6 بر 2 ایران مقابل کره جنوبی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 1996 یادآور شد: یک بازیکن کره‌ای در آن زمان در بوندس‌لیگای آلمان بازی می‌کرد و او چندین مربی را متقاعد کرده بود که بازی‌های جام ملت‌های آسیا را به‌منظور استعدادیابی نگاه کنند. چهار گلی که من در بازی مقابل کره جنوبی به‌ثمر رساندم، نقشی اساسی در انتقال من به آرمینا بیلِفلد داشت.

علی دایی که در آلمان برای بایرن مونیخ و هرتابرلین هم بازی کرد، در پایان خاطرنشان کرد: من در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 1996 یک ضربه پنالتی را مقابل عربستان از دست دادم و ما بازی را باختیم، اما می‌دانم که این بار می‌تواند اوضاع کاملاً متفاوت باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید