خالق موسیقی قصه های مجید به آخر داستان رسید/ زندگی نامه ناصر چشم آذر

کدخبر: ۲۱۱۶۵۹
اقتصادنیوز: امروز یکی از برجسته ترین آهنگ سازان میهن به خط پایانی زندگی خود رسید.
خالق موسیقی قصه های مجید به آخر داستان رسید/ زندگی نامه ناصر چشم آذر

ناصر چشم‌آذر (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۲۹ در اردبیل) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کنندهٔ ایرانی و برادر کوچکتر منوچهر چشم‌آذر بود که امروز دار فانی را وداع گفت.(لینک) او برای خوانندگان سرشناس ایرانی مانند هایده، گوگوش و ابی آهنگسازی کرده بود.

در ۱۲ سالگی به‌همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران می‌شود. در ۱۳ سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستانی به‌خاطر نواختن آکاردئون دریافت نمود. در ۱۷ سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را برعهده می‌گیرد. در ۱۸ سالگی به‌همراه گوگوش، سفرهای رسمی خود را آغاز نمود.

در ۲۰ سالگی برای گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت می‌کند. پس از بازگشت سرپرستی ارکستر شوی تلویزیونی پرویز غریب افشار را برعهده گرفت. در محضر استادانی چون مرتضی حنانه، ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری نمود. در سال ۱۳۵۷ به مدت ۵ سال جهت تکمیل دوره موسیقی جاز و موسیقی فیلم به آمریکا مسافرت می‌کند. وی از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران می‌باشد. «باران عشق» یکی از آثار معروف اوست.[۷][۸] پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۶۳ و با ساخت موسیقی متن فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز نمود

او موسیفی متن فیلم های چون هامون،خواهران غریب گشت ارشاد،قصه های مجید و..را ساخته است.برای قیلم چشم شیطان و قارج سمی برنده سیمرغ جشنواره فجر شده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید