ادامه تلاش اصولگرایان برای اعلام برائت از احمدی‌نژاد؛ حدادعادل: احمدی‌نژاد اصولگرا نیست!

کدخبر: ۲۱۱۶۶۷
در حالی‌که پس از اعلام نتایج انتخابات سال 88، اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان خود را پیروز انتخابات می‌دانستند و برای عرض تبریک به احمدی‌نژاد از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، حالا بر سر اعلام برائت از احمدی‌نژاد رقابت می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ غلامعلی حداد عادل،  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و تا انتخابات سال 92، نمی‌توانیم بگوییم که مملکت دست اصولگرایان بود؛ جایی که مشایی طراح و تئوریسین بود و هر کسی می‌خواست انتخاب شود، باید نظر ایشان جلب می‌شد، آیا می‌شد گفت که مملکت دست اصولگرایان بود؟

وی تصریح کرد: ما برای اینکه مسیر خود را پیدا کنیم در ابتدا باید بدانیم که امروز کجا هستیم و از کجا به اینجا رسیده ایم، مرور این دوران کمک بسیاری به ما خواهد کرد. آیا آقای احمدی نژاد یک بار عبارت اصولگرایی را به زبان آورد؟ در کنار این‌ها ضعف تشکیلاتی و ضعف من نوعی هم بوده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مواضع اخیر احمدی‌نژاد هم گفت: من زمانی که رییس مجلس سه سال با وی کار کردم و کاملا درک می کنم که جریان چیست. می‌دانم که این جریان آینده‌ای ندارد و نباید نگران آن باشید.

در ادامه یکی از دانشجویان پرسید که اگر علی لاریجانی به سمت انتخابات ریاست جمهوری برود نیروهای انقلاب در مورد ریاست مجلس با مشکل روبرو نخواهند شد؟ و حدادعادل در پاسخ گفت: فراتر از عمر و زید، برای خدمت به انقلاب که یکی از ایستگاه هایش انتخابات است، به تشکیلات نیرومند و وحدت نیاز داریم. این مساله مهم است که اگر تامین شود، احتمال پیروزی کم نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جمنا اضافه کرد: وجود جبهه مردمی نیروهای انقلاب ضروری است و باید وجود داشته باشد.

حدادعادل شکل‌گیری جمنا را بسیار موفق خواند و گفت: برای اولین بار دیدیم که نیروهای انقلاب دچار تشتت آرا نشدند و همین 16 میلیون رایی که در صندوق نیروهای انقلاب ریخته شد، دستاورد خوبی بود.

وی ادامه داد: ما پس از انتخابات، تجدید نظری در روش ها و در تشکیلات داشتیم و داریم و امروز در آستانه آغاز فعالیت جدید هستیم. برای تامین منابع اقتصادی، مصمم هستیم که بر اساس حق عضویت اعضا تشکیلات را اداره کنیم. می خواهیم جمنا استقلال مالی داشته باشد.

حدادعادل گفت: امروز مهم تر از پیروزی در انتخابات، خود انقلاب است. البته پیروزی در انتخابات راهی است برای خدمت به انقلاب اما امروز مسائل فراتر از پیروزی در انتخابات قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: در انتخابات مجلس، یکی از ضعف‌های ما ضعف تشکیلاتی بود؛ یعنی به همان اندازه که می توانستیم رای مردم را جذب کینم به دلیل ضعف تشکیلاتی، نتواستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید