تقدیر از شوکت بازیگری ایران+عکس

کدخبر: ۲۱۱۷۳۴
اقتصادنیوز : هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهان‌زاده، ناصر آقایی، محمدباقر کریم‌پور و ژاله علو به عنوان هنرمندان پیشکسوت در مراسم کانون کارگردانان خانه تئاتر، تقدیر شدند.
تقدیر از شوکت بازیگری ایران+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر، عصر امروز (جمعه 14 اردیبهشت) با تقدیر از شش هنرمند پیشکسوت در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

بزرگداشت زنده‌یاد محمد کوثر، و پاسداشت یاد و خاطره هوشنگ آزادی‌ور و ناصر چشم‌آذر، دو هنرمند تازه درگذشته، از دیگر بخش‌های مراسم کانون کارگردانان خانه تئاتر بود.

در این مراسم، همچنین آثار نخستین جشنواره کارگردانان جوان تقدیر شدند. نمایش‌های «مستخدم ماشینی»٬ «پیکر زن همچون میدان نبرد»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد»، «مده‌آ»، «کلغت‌ها»،  و «خرده جنایت‌های زن و شوهری» با حضور جمشید جهان‌زاده و هرمز هدایت، هدایای خود را دریافت کردند.

در ادامه، هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهان‌زاده، ناصر آقایی، محمدباقر کریم‌پور و ژاله علو، هنرمندان پیشکسوت، توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت و خانه تئاتر، تقدیر شدند.

پرویز پورحسینی وقتی روی صحنه آمد، در سخنانی گفت: «وقتی شهرام کرمی می‌خواست مدیرکل هنرهای نمایشی شود، می‌خواستم به او زنگ‌ بزنم و بگویم این کار را نکن، چون او را دوست دارم و معمولا هر کسی که در این‌جا مدیر می‌شود، بالاخره یک‌طوری می‌شود.»

پس از تقدیر از محمدباقر کریم‌پور هم بهزاد فراهانی گفت: «این هنرمند از لیسانسه‌های دهه ۴۰ و از قدیمی‌های رادیو است که سال‌ها فعالیت کرده است.»

در بخشی دیگر از مراسم تقدیر از پیشکسوتان، مریم معترف ضمن اشاره به دورانی که بازی‌های ژاله علو را تماشا می‌کرده است، از این هنرمند به عنوان شوکت بازیگری ایران یاد کرد.

بزرگداشت زنده‌یاد محمد کوثر، ادامه دهنده مراسم کانون کارگردانان خانه تئاتر بود. ایرج راد درباره این استاد تئاتر گفت: «من متاسفانه شاگرد ایشان نبودم ولی از طریق تمام شاگردان‌شان با ایشان آشنایی داشتم. دکتر کوثر زبانزد خاص و عام بود و همه دانشجویان علاقه بسیاری به وی داشتند و در زمان بیماری هم در کنارش بودند. برخی افراد هستند که خدمات زیادی به جامعه تئاتری کرده‌اند ولی به دلایلی شناخته‌شده نیستند و محمد کوثر یکی از این افراد است.»

اصغر همت، مدیرعامل خانه تئاتر هم درباره بزرگداشت زنده‌یاد محمد کوثر گفت: «کانون کارگردانان خانه تئاتر بدون هیچ اشاره‌ای تصمیم گرفت که این تقدیر اتفاق بیفتد و من بابت آن خیلی خوشحالم. ضمن این‌که روزی مشخص خوهد شد که ما چه مرد بزرگی را از دست دادیم‌.»

در این بخش محمدرضا رحیمی، متنی را که بهرام بیضایی درباره محمد کوثر نوشته شده بود، خواند.

رونمایی از کتاب «عبدالحسین نوشین» نوشته احسان حاجی‌پور، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید