حضور پنج هزار نیروی نظامی آمریکا در عراق

کدخبر: ۲۱۱۷۵۲
اقتصادنیوز : «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون با بیان این که عدد تقریبی نظامیان آمریکایی در عراق حدود پنج هزار نفر است، تاکید کرد: واشنگتن پس از اعلام پیروزی بر گروهک تروریستی داعش در دسامبر 2017 (آذر/ دی 96)، شمار نیروهای خود را کاهش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون با بیان این که عدد تقریبی نظامیان آمریکایی در عراق حدود پنج هزار نفر است، تاکید کرد: واشنگتن پس از اعلام پیروزی بر گروهک تروریستی داعش در دسامبر 2017 (آذر/ دی 96)، شمار نیروهای خود را کاهش داده است.

«ریان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا پیشتر به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته بود که تداوم حضور نیروهای ائتلاف در عراق با توجه به شرایط موجود و براساس نیاز این کشور و با هماهنگی بغداد صورت می گیرد.

این درحالی است که با اعلام پایان حضور گروهک تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه سال گذشته، بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریکا برای مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای واشنگتن از عراق شده اند. 

آمریکایی ها که در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک عراق شده بودند، سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید