سامانه‌ بارشی دیگری در راه است

کدخبر: ۲۱۱۷۵۸
یک کارشناس هواشناسیاز ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب ،امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که اواخر وقت روز چهارشنبه وارد کشورمان شده بود همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد و پیامد آن بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد موقتی در برخی نقاط کشور است.

وی افزود: طی دو روز آینده نیز این سامانه بارشی در غالب نقاط کشور به غیر از بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی به فعالیت می‌پردازد که پیامد آن بارش‌های باران در برخی نقاط و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن در بعضی استان‌ها است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در شرق و شمال کشور بارش‌ها به صورت پراکنده است، تصریح کرد: شدت بارش‌ها طی دو روز آینده برای بخش‌های غربی و زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود که در این میان استان‌های آذربایجان‌ها، اردبیل، زنجان، کردستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه، یزد، همدان، اصفهان کرمان و فارس بارش‌های شدیدی را تجربه می‌کنند.

به گفته نقشینه، به سبب شدت بارش در برخی مناطق استانهای مذکور وقوع سیلاب، آب گرفتگی و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

وی تصریح کرد: احتمال پدیده صاعقه نیز در برخی مناطق روستایی استان‌های مستعد و بارانی دور از انتظار نیست و باید توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در کشور باقی می‌ماند، گفت: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب کشور وارد می‌شود و بخش‌هایی از استان‌های مختلف را در برمی‌گیرد.

نقشینه تصریح کرد: طی سه روز آینده وزش بادهای غربی ایجاد می‌شود که پدیده گردوخاک را در برخی استان‌های کشور پدید می‌آورد.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران اظهار کرد: بارش باران خفیف و پراکنده نیز طی سه روز آینده تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شدت این بارش‌ها در شمال پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، یاسوج با هشت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده یک درجه گرمتر می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید