احتمال تغییر قوانین در مسابقات فرمول یک

کدخبر: ۲۱۱۷۶۳
فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی اعلام کرد که پس از تائید قوانین جدید آیرودینامیکی، اصلاحاتی برای سال ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود تا شاهد سبقت‌گیری بیشتری باشیم.
احتمال تغییر قوانین در مسابقات فرمول یک

فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) به دنبال اعمال تغییرات بیش‌تری در مسابقات فرمول یک است تا به بهبود سبقت رانندگان در پیست مسابقه منجر شود؛ این موضوع پس از تایید رسمی قوانین جدید آیرودینامیکی برای سال ۲۰۱۹ در جهت بهبود شرایط مسابقه صورت می‌گیرد.

همان‌طور که قبلا توسط وب‌سایت موتوراسپرت اعلام شد، کمیته برگزاری مسابقات فرمول یک اصلاحاتی در مورد مقررات فنی سال آینده برای کمک به سبقت‌گیری و تعقیب خودروها اعمال خواهد کرد؛ در این صورت رانندگان می‌توانند با فاصله کمتری نسبت به یکدیگر حرکت کنند و در نتیجه سبقت برای آنان راحت‌تر از قبل شود.

فرمول یک ردبول / Formula 1 Redbull

این تغییرات عبارتند از یک باله جلو ساده با اندازه بزرگ‌تر، یک مجرای ساده برای ترمز جلو بدون باله، به علاوه بال‌های گسترده‌تر و عمیق‌تر در عقب که هنگام ورود به محدوده DRS، باعث قوی‌تر شدن خودروها خواهند شد.

اگر چه تنها تعداد کمی از تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک، پذیرفته‌اند که از قوانین جدید حمایت کنند، اما فرایند اجرایی قوانین فرمول یک به گونه‌ای است که علاوه بر فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، روسای فرمول یک، نمایندگان حامیان مالی و موسسان، کافی است تنها 4 تیم با تغییرات موافقت کنند. بنابراین نمایندگان فیا و حامیان مالی فرمول یک می‌توانند به اندازه کافی از تغییرات حمایت کنند.

در بیانیه‌ای که توسط فیا منتشر شد، این‌طور گفته می‌شود:«پس از معرفی تیم‌های حاضر در گرندپری فرمول یک بحرین، در مورد پیشنهادهایی که با هدف بهبود مسابقات برای رقابت‌ نزدیک‌تر و افزایش شرایط سبقت‌گیری رانندگان بحث شد؛ در حال حاضر گروه استراتژی، کمیسیون فرمول یک و شورای جهانی موتوراسپرت تعدادی از این تغییرات را برای فصل ۲۰۱۹ تائید کرد. رأی امروز، به دنبال یک دوره طولانی تحقیقات در مورد پیشنهادهای اولیه فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی تائید می‌شود؛ این مسئله با حمایت از حامیان مالی مسابقات فرمول یک اکثر تیم‌های شرکت کننده انجام شده است. این اصلاحات احتمال تاثیرگذاری بسیار بالایی بر مسابقات فرمول یک و سبقت‌گیری رانندگان دارند و به همین علت در سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته خواهند شد.»

 

تغییرات اساسی خودروهای حاضر در فرمول یک برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است، اما در عین حال بدنه مدیریتی برگزارکننده مسابقات بر تغییرات دیگری نیز پافشاری می‌کنند. گفته می‌شود که علاوه بر تغییرات آیرودینامیکی که تصویب شد، فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی به دنبال ارزیابی طیف وسیعی از اقدامات دیگر به منظور تشویق رقابت نزدیک‌تر و افزایش رونق مسابقات فرمول یک است و این فرآیند را با شدت ادامه می‌دهد.

 موتوراسپرت معتقد است که ۶ تیم با تغییرات جدید موافق نبودند، که شامل فراری، ردبول، رنو، مک‌لارن، تورو روسو و هاس می‌شود. در مقابل چهار تیم باقیمانده یعنی مرسدس، ویلیامز، فورس ایندیا و سائوبر با این تغییرات موافقت کردند. هم اکنون تغییرات پیشنهادی پیش از فصل آینده برای تائید نهایی به شورای جهانی ورزش‌های موتوری ارسال شده است. پس از تائید نهایی این شورا، مقدمات باید توسط تیم‌های حاضر و فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی در سال آینده فراهم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید