حبس ابد برای 31 نفر از متهمان کودتای نافرجام ترکیه

کدخبر: ۲۱۱۷۷۰
اقتصادنیوز :31 نفر از عوامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016(25 تیرماه 1395) که اقدام به اشغال ساختمان شبکه ملی تی.آر.تی خبر ترکیه در شب کودتا کرده بودند، به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پس از کودتای نافرجام تابستان سال 2016، اقدامات دولت در راستای تحقیقات و دستگیری افراد مظنون به مشارکت در اجرای کودتا آغاز شد و شمار زیادی از جمله افرادی به اتهام اشغال ساختمان رادیو و تلویزیون رسمی ترکیه(تی.آر.تی خبر) در شب کودتا دستگیر شدند.

به نوشته این رسانه، جلسه رسیدگی به اتهام عوامل اشغال ساختمان شبکه تی.آر.تی خبر در شعبه 26 دادگاه کیفری استانبول برگزار شد و 31 متهم زندانی به همراه وکلای خود در این جلسه رسیدگی حاضر شدند.

بنا بر اعلام این رسانه، قاضی پرونده در پایان دفاعیات متهمان و همچنین بررسی اسناد و مدارک موجود، همه این 31 نفر را به اتهام 'نقض قانون اساسی' به حبس ابد محکوم کرد.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید