پروژه ساخت مجموعه ورزشی عظیم درکنارحرم امام (ره) / استادیوم آزادی زباله دان بود!

کدخبر: ۲۱۱۸۸۹
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشورامروز درنشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بود و از کم شدن بودجه عمومی این مجموعه و مشکلات جاری درخصوص ساخت و بازسازی مجموعه های ورزشی کشور صحبت کرد.
پروژه ساخت مجموعه ورزشی عظیم درکنارحرم امام (ره) / استادیوم آزادی زباله دان بود!

حسن کریمی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: شرکت ما دو وظیفه مهم برعهده دارد که اول ساخت پروژه‌های ورزشی و بعد از آن نگهداری اماکن ساخته شده است که به نظرم وظیفه دوم مهمتر است.» وی با اشاره به پروژه‌هایی که در دست ساخت و بازسازی این شرکت قراردارد تاکید کرد:« شرکت توسعه، مسئولیت 596 پروژه را داشت که تاکنون 390 پروژه به نتیجه رسیده و بهره‌برداری از آنها انجام شده است. 226 پروژه هم در دست احداث است که 66 پروژه فعال هستند. اینها در حالی است که اعتبارات ما نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته اما بنا داریم تا پایان سال 60 پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. دستور وزیر ورزش این بوده که تا پایان سال 96، 40 پروژه بهره‌برداری شود اما ما تصمیم گرفتیم که آن را به 60 پروژه ارتقاء دهیم.»

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با اشاره به ساخت مجموعه ورزشی بزرگتر از ورزشگاه آزادی در نزدیکی حرم امام خمینی (ره) افزود:« زمینی در حدود ۴۳۰ هکتار در مجموعه ورزشی آفتاب در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قرار داده شده و قرار است به زودی مجموعه بزرگ‌تر از آزادی را با همکاری شرکت کره‌ای در این مکان احداث کنیم. البته مقدمات لازم انجام شده و بنا داریم که با همکاری این شرکت کار احداث این مجموعه بزرگ را آغاز کنیم. البته این مجموعه بزرگ قرار نیست با اعتبارات دولتی بسازیم بلکه با حمایت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی این مجموعه بزرگ که نشانی از یادگار امام (ره) است ساخته خواهد شد.»کریمی با بیان اینکه در این ورزشگاه انواع مجموعه های ورزشی لحاظ می شود، یادآور شد:« در شرق تهران هم مجموعه سوارکاری شهدا قرار دارد که امکان جداسازی ۳۰-۲۰ هکتار از آن وجود دارد. این هم جزو برنامه های ما قرار دارد که بتوانیم یک مجموعه جدید را در آن قسمت به وجود بیاوریم.»

وی با انتقاد از نحوه نگهداری مجموعه آزادی در سال‌های گذشته گفت: به نظرم آزادی مدیر ورزشی نمی‌خواهد چون مثل یک شهراست. زمانی که ما به شرکت توسعه آمدیم آزادی را یک زباله‌دانی تحویل گرفتم که در هر جایی که در آن می‌نشینی آبکش است. اینجا در اختیار دوستان ورزشی بود اما زمانی که من وارد شدم تمام فضای سبز آن خشکیده بود و 500،‌ 600 نفر را در بدو ورودم فرستادم تا درختانش را هرس کنند. در مجموعه آزادی 13 هزار اصله درخت بریده شد که به همین دلیل از سوی شهرداری تهران 147 میلیارد تومان جریمه شدیم. باید این را هم بگویم که به جز خیابان اصلی مجموعه سایر مناطق آزادی آسفالت خوبی ندارد و مدیران ورزشی که اینجا بودند باید بیایند و در این باره جواب بدهند.در مجموعه انقلاب هم همین شرایط حاکم است. این مجموعه یک شهردار می‌خواهد تا امکانات رفاهی لازم را فراهم کند. من برای آزادی یکی از فرمانداران موفق تهران را انتخاب کرده‌ام که همه مسائل امنیتی و ... را می‌شناسد و می‌تواند یک مدیریت کلان داشته باشد.»

1397021512491979014045214

حسن کریمی در پایان همچنین در رابطه با مجموعه ورزشی شیرودی گفت:« شیرودی یکی از قدیمی ترین مجموعه های کشور است. تمام ملت ایران از این ورزشگاه خاطره خوبی دارند اما واقعاً در شیرودی به خاطر نوع فضا و قدمت آن امکان فعالیت ورزشی وجود ندارد. بر همین اساس قصد داریم قسمتی از ورزشگاه شیرودی که مربوط به زمین فوتبال می شود را به موزه تبدیل کنیم. اما در مورد برنامه های تجاری که قبلاً عنوان شده بود، فعلا موضوعی نیست. این ورزشگاه خیلی فرسوده است. شاید بتوان از استخر و بدنسازی آن استفاده کرد اما فوتبال نه.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید