تکنولوژی جدیدی که آیفون‌ها را دگرگون‌ می کند

کدخبر: ۲۱۱۹۳۷
این روزها تکنولوژی Depth-mapping یا نقشه برداری عمقی بخش اعظمی از تلاش های تازه شرکت های حوزه تکنولوژی را به خود اختصاص داده است و حالا به نظر می‌رسد که اپل نیز سراغ این تکنولوژی رفته و قصد دارد امکانات تازه ای را براساس این فناوری به موبایل هایش بیافزاید.
تکنولوژی جدیدی که  آیفون‌ها  را دگرگون‌ می کند

به تازگی پتنتی از تکنولوژی جدید اپل منتشر شده که به «موتور اسکن عمق» اختصاص دارد؛ قابلیتی که می‌تواند با استفاده از یک فرستنده، پرتوهای نور را منتشر کرده و سپس با اسکن این نور، عمق و فاصله را تخمین بزند.

این پتنت در واقع در ادامه‌ی پتنت دیگری است که در سال ۲۰۱۲ میلادی ثبت شده بود و سعی دارد به نوعی آن را کامل کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که اپل چند وقتی است که در فکر تولید چنین قابلیتی بوده و قصد دارد آن را روی آیفون‌هایش تعبیه کند.

نقشه‌های عمقی اما در بسیاری از موقعیت‌ها به کار می آیند. برای مثال، با استفاده از آنها عکس‌های فراگیر (immersive) بهتری توسط موبایل‌ها ثبت می‌شوند و می‌توان محتوای واقعیت مجازی مطلوب تری تهیه نمود.

تکنولوژی جدید اپل علاوه بر فرستنده و اسکنر از یک پردازنده‌ی منحصر به فرد نیز بهره می‌برد که می‌تواند با استفاده از اطلاعات کسب شده، نقشه‌ی عمقی مورد نظر را طراحی کند.

البته کمپانی کوپرتینویی تنها شرکتی نیست که در راستای اضافه کردن این فناوری به محصولاتش تلاش می کند. کوالکام نیز یک ماژول دوربین به نام اسپکترا طراحی کرده و آن را روی چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ تعبیه نموده است. این ماژول قادر است عمق ۱۰ هزار نقطه را به درستی تخمین بزند.

از سوی دیگر فیسبوک اخیراً وارد شراکت تازه ای با کمپانی RED شده تا به توسعه دوربین های حرفه ای واقعیت مجازی بپردازد که می توانند تصاویری با رزولوشن بالا و آزادی عمل 6 درجه ای ثبت کنند؛ قابلیتی که باعث می شود این تصاویر به صورت همزمان یا Real-Time در محیط مجازی قابل مشاهده و کشف باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید