کپی شرم‌آور از آیفون ایکس اپل +عکس

کدخبر: ۲۱۱۹۴۷
گجت نیوز:برخی می‌گویند هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) با سخت افزار به‌روز و طراحی منحصر به فرد خود می‌تواند بسیاری از پرچمداران فعلی را به چالش بکشد. اما همه این نظر را ندارند و پرچمدار هواوی را یک کپی شرم‌آور از آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) می‌دانند!
کپی شرم‌آور از آیفون ایکس اپل +عکس

شما احتمالا بیشتر از یک محصول چینی را دیده‌اید که می‌توان آن را با یکی دیگر از محصولات غربی وابسته در نظر گرفت. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از افراد، از عبارت «کپی‌های ارزان‌قیمت چینی» برای آنها استفاده کنند. با ظهور کمپانی‌های چینی فعال در حوزه فناوری طی سال‌های اخیر، برخی معتقدند که حالا برخی از تولیدکنندگان چینی موبایل به جایگاه رسیده‌اند که می‌توانند با خلق هویت خود در این فضا، طرز تفکر موجود را تغییر دهند. گوشی های هواوی میت 10 پرو و محصولات سری شیائومی می میکس در این راه بسیار موفق بوده‌اند، ولی چنین چیزی در رابطه با هواوی پی 20 پرو صدق نمی‌کند چرا که گوشی های سری پی 20 هواوی را می‌توان یک تقلید بزرگ از آیفون 10 در نظر گرفت.

هواوی به جای آن‌که مسیر طراحی گوشی Mate 10 Pro را ادامه دهد، چرخشی 180 درجه با P20 Pro داشته است و محصول جدید این شرکت به شکلی غافلگیرکننده مشابه دیگر گوشی های اصلی موجود در بازار است.

حتی آیکون‌های هواوی پی 20 پرو هم با آیفون 10 یکسان است!

این موضوع کاملا واضح است: ناچ با شکل و فرم مشابهی که دارد؛ طراحی کلی با استفاده از شیشه و فلز در طراحی؛ دوربین پشتی عمودی که در بخش سمت چپی دستگاه قرار گرفته است؛ لبه‌های منحنی فلزی که حالا براق هستند؛ سوراخ‌های میکروفون در بخش پایینی و حتی چیزهای کوچک مثل آیکون‌ها (آیکون اپلیکیشن موزیک هواوی به شکلی عجب مشابه نمونه آن در آیفون است و البته هیچ راه دیگری برای طراحی آیکون سلامتی هواوی که در آن دقیقا از یک قلب قرمز روی پس‌زمینه سفید استفاده شده، وجود نداشته است…).

این تمام شباهت‌ها نیست و ما باز هم می‌توانیم ادامه دهیم: آیکون شماره‌گیر یکسان؛ آیکون ساعت؛ آیکون اپلیکیشن آب و هوا و محیط داخلی آن که شباهت بسیار زیادی به یکدیگر داشته و حتی انیمیشن‌های آن هم یکسان هستند؛ آیکون تنظیمات؛ حالت نمایش یکسان فولدرها و مستطیل‌های گردشده برای نوتیفیکیشن‌ها. در واقع اینجا همه چیز یکسان است!

هواوی پی 20 پرو
هواوی پی 20 پرو
 
هواوی پی 20 پرو
هواوی پی 20 پرو

مشکلی در الهام گرفتن از ایده‌های خوب وجود ندارد. مانعی برای تفسیر و به‌کارگیری ایده‌ها در راه دلخواه نیست. اما این شکل از کپی‌برداری چیزی جز خیرگی و نبود تفکر اصلی را نشان نمی‌دهد. چنین چیزی بیش از اندازه نامعقول است.

هواوی پی 20 پرو

در حالی که هواوی پی 20 و خصوصا هواوی پی 20 پرو از بهترین تلفن های هوشمندی هستند که تا به امروز توسط هواوی تولید شده است، یک کپی شرم‌آور نیز هستند و چشم‌پوشی از این موضوع واقعا غیر ممکن است.

این کپی‌برداری از آن جهت شرم‌آور است که هواوی پی 20 پرو به دوربینی مهیج مجهز شده است و شاید بتوان آن را بهترین دوربین موبایل برای عکاسی در شب در نظر گرفت. به این موارد باید طول عمر بالای باتری، نمایشگر باکیفیت و تجربه کاربری بسیار خوب را نیز اضافه کرد.

به هر صورت، ما با یکی از بهترین موبایل های بازار رو به رو هستیم که علی‌رغم ویژگی‌های فوق‌العاده، هم‌چنان یک کپی محسوب می‌شود و این چیزی‌ست که همواره وجود خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید