افزایش هزینه استفاده از نیروی کار خارجی

کدخبر: ۲۱۱۹۵۷
اقتصادنیوز: مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعرفه ارائه خدمات به کارفرمایان متقاضی استفاده از نیروی کار خارجی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی اقبالی» گفت: تعرفه صدور پروانه کار شهروندان خارجی چهار میلیون ریال و تمدید پروانه کار آنان 2 میلیون و 850 هزار ریال است.

اقبالی تعرفه صدور پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای دوره سه ساله را هفت میلیون ریال و تمدید پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی در دوره سه ساله را پنج میلیون ریال اعلام کرد.

وی درباره جریمه کارفرمایان متخلف گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد، جریمه هر روز اشتغال غیرمجاز شهروندان خارجی یک میلیون و 852 هزار و 115 ریال است. 

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: براساس ماده 181 قانون هر گونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از 91 تا 180 روز حبس و به پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می شوند.

 اقبالی چندی پیش در گفت و گویی رسانه ای مجموع جمعیت خارجی کشور تا آبان پارسال را حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کرد و گفت: از این جمعیت، حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور شاغلند که ۱۹۰ هزار نفر تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت دریافت نکردند.

بر پایه مواد ۱۲۰ تا ۱۲۹ قانون کار که به ضوابط اشتغال شهروندان بیگانه اختصاص دارد، «نبود نیروی کار واجد تحصیلات و تخصص مشابه میان شهروندان ایرانی»، «تخصص و مهارت کافی نیروی کار بیگانه» و «استفاده از تخصص شهروند خارجی برای آموزش و جایگزینی افراد ایرانی» سه شرط اصلی صدور مجوز برای اشتغال خارجی ها در بازار کار ایران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید