شمخانی:امکان شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری هیچ جنگی علیه ایران متصورنیست

کدخبر: ۲۱۱۹۶۲
اقتصادنیوز: دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت‌وگو به جای منازعه است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایلنا،امیر دریابان علی شمخانی در نشست فصلی فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با تقدیر و تشکر از اقدامات و عملکرد آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی گفت: پلیس در ماموریت‌های سال ۹۶، کارنامه قبولی و قابل دفاعی دارد.

وی با بیان اینکه ناجا از مهمترین نهادهای کشور و حائز شأن اجتماعی و امنیتی است، اظهار داشت: عملکرد نیروی انتظامی توأم با خویشتنداری و رأفت است و پلیس جایگاه اجتماعی بسیار خوبی در بین مردم دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملاک عمل ناجا از دریچه آستانه تحمل بالا، خویشتنداری، رأفت و اقتدار است، تصریح کرد: البته خویشتنداری و رأفت ناجا نباید بهانه‌ای برای هجمه علیه پلیس باشد.مردم هجمه علیه پلیس را تحمل نمی‌کنند و قطعاٌ تسلیم فضاسازی‌‌‌های روانی و دروغین علیه نیروی انتظامی نخواهیم شد.

وی از نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد: این نهاد دارای شئون مختلف انتظامی، امنیتی، اجتماعی و دارای کارکردهای راهبردی و تعیین کننده است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط را با لایه‌‌های اجتماعی داراست، ابراز داشت: ناجا به عنوان سازمانی انتظامی - اجتماعی و علیرغم پیچیدگی‌‌‌‌‌های ماموریتی توانسته است با بکارگیری هوشمندانه فناوری‌‌های نوین ضمن افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات، موضوع نظارت بر عملکرد خود را نیز ساختارمند کرده و در این حوزه در کشور پیشتاز باشد.

شمخانی، با مقایسه نقش و جایگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سازمان‌‌‌های مشابه در دنیا بیان کرد: ماهیت مردمی، خویشتنداری و رأفت توأم با اقتدار موجب افزایش اعتماد جامعه به پلیس و نفوذ معنوی این نیرو در کشور شده است.

وی بر مقابله قاطع و همه‌جانبه با متخلفان و هنجارشکنان که به شکل پیچیده‌‌‌ای سعی دارند رخدادهای فرهنگی و اجتماعی را سیاسی و سپس امنیتی کنند، تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهور متوهم آمریکا در موضوع برجام یادآور شد: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت‌وگو به جای منازعه و همچنین میزان کارآیی نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز چالش‌های گوناگون در جهان است.

شمخانی افزود: اگر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا توافق و تعهد دولت قبل از خود را قبول ندارد، قطعاً هیچ کشور دیگری حاضر به مذاکره و توافق با آمریکا نخواهد بود، چراکه این احتمال وجود دارد، دولت‌‌های بعدی نیز تعهدات فعلی را رد کنند.

وی با تبیین ابعاد جنگ ادراکی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قرار دادن گزاره جعلی تسلیم - جنگ در برابر افکارعمومی دنبال می‌شود،‌ عنوان کرد: به عنوان مسئول نهاد امنیت ملی کشور با صراحت و اطمینان اعلام می‌‌‌کنم که به دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی و همچنین فقدان اراده، انسجام و توان عملیاتی دشمن، امکان شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری هیچ گونه جنگی متصور نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید