تیام بهترین مهاجم نیم فصل ایران!

کدخبر: ۲۱۱۹۸۰
مصدومیت مامه تیام در بازی فینال جام حذفی مقابل خونه‌به‌خونه آن هم در شرایطی که خود او زننده تک‌گل این بازی بود استقلالی‌ها را حسابی نگران کرد.
تیام بهترین مهاجم نیم فصل ایران!

گفته می‌شود او قطعا به بازی رفت مقابل ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد رسید و این اتفاق می‌تواند مشکل بزرگی برای وینفرد شفر ایجاد کند. البته استقلال در این فصل متکی به یک بازیکن خاص نبوده اما واقعیت این است که حضور تیام در خط حمله استقلال، توانایی گلزنی این تیم را بالاتر برده است. این را آماری که او ثبت کرده نشان می‌دهد. باور کنیم یا نه، او در همین مدت کوتاهی که به استقلال آمده توانسته بهترین گلزن فصل این تیم باشد!

تیام در نیم‌فصل دوم به استقلال پیوست و اولین بار در بازی هفته بیست و سوم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. او چند روز بعد یک نیمه هم در مقابل الریان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد و سرانجام از بازی رفت با الهلال گلزنی خود را آغاز کرد. تیام در لیگ قهرمانان آسیا 4 گل، در لیگ برتر 4 گل و در جام حذفی هم یک گل زد تا تعداد گل‌های خود را برای استقلال در فصل 2017-2018 به 9 گل برساند. این در حالی است که او فقط در 12 بازی در ترکیب این تیم به میدان رفته و دقیقا 800 دقیقه بازی کرده است. به این ترتیب میانگین گلزنی او در 89 دقیقه یک بار است.

پس از او دومین گلزن فصل استقلال علی قربانی است. او هم دقیقا 9 گل یعنی به اندازه تیام برای تیمش گل زده است اما تفاوت این دو بازیکن در تعداد بازی‌ها، دقایقی بازی و میانگین گلزنی است. قربانی در لیگ برتر 6 گل، در جام حذفی 2 گل و در لیگ قهرمانان آسیا هم یک گل زده است. او در مجموع در این فصل 2110 دقیقه با پیراهن استقلال بازی کرده و میانگین گلزنی او هر 235 دقیقه یک بار است!

با این حساب به نظر می‌رسد تیام نه تنها بهترین گلزن استقلال در این فصل است بلکه با در نظر گرفتن میانگین دقایق بازی، او احتمالا بهترین گلزن این فصل فوتبال ایران هم هست. علی علیپور آقای گل لیگ برتر در این فصل برای پرسپولیس در 3 جام، مجموعا 24 گل زد و میانگین گلزنی او هر 135 دقیقه یک بار است و می‌بینیم که تیام از این نظر، از بهترین گلزن لیگ برتر هم آمار بهتری ثبت کرده است. مرتضی تبریزی بهترین گلزن ذوب‌آهن هم در 3 جبهه برای این تیم 19 گل زده و میانگین گلزنی او هر 163 دقیقه یک بار است.

با این آمار، استقلالی‌ها حق هم دارند که نگران غیبت او در بازی‌های حساس آینده تیم خود باشند. در غیاب او، احتمالا شفر باید به گلزنی بازیکنانی مثل قربانی، انصاری، اسماعیلی و ... دل ببندد که عملکرد چندان موفق و باثباتی نداشته‌اند و نمی‌توان روی آنها برای درخشش مداوم حساب باز کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید