تکذیب عدم استقبال آیت‌الله سیستانی از حیدرالعبادی

کدخبر: ۲۱۲۱۰۶
دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد العبادی طی سفرش به نجف درخواست دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان را نداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سومریه نیوز نوشت، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خبر درخواست دیدار وی با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در سفر روز پنجشنبه خود به نجف را رد کرد و آستان حضرت عباس (ع) در کربلا گزارش‌ها درباره تماس‌هایی که میان متولی این آستان و هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح رد و بدل شد را "نادرست" خواند.

دفتر العبادی دربیانیه‌ای گزارش داد، برنامه سفر نخست وزیر شامل بازدید از نهادهای دولتی، اوضاع شهروندان و دیدار با خانواده‌های شهدا در استان نجف بود و هرگونه ادعا برخلاف این برنامه کذب و دروغ محض است.

در این بیانیه آمده است، از اقدام برخی رسانه‌ها متاسفیم که به دروغ به خودشان اجازه می‌دهند خبر کذبی را به اسم مرجعیت دینی منتشر کنند.

در ادامه آمده است: ما این خبر را کاملا تکذیب می‌کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم در کار خود صداقت داشته و در نقل اخبار بخصوص اخبار مربوط به مرجعیت عالی دینی از منابع رسمی و موثق استفاده کنند.

برخی گزارش‌های خبری از منابع نزدیک به آیت‌الله سید علی سیستانی، این مرجع تقلید حاکی از آن است که وی استقبال از العبادی را در دفترش رد کرده است.

در این گزارش آمده است، عدنان الزرفی، استاندار سابق نجف و از سیاست‌مداران بارز وابسته به حزب "الدعوة الاسلامیه"، جناح العبادی از دو روز پیش نزد محمدرضا، فرزند آیت‌الله سیستانی برای موافقت با برگزاری دیدار میان وی و العبادی میانجی‌گری می‌کند.

طبق این گزارش، تلاش‌های الزرفی در این باره با شکست روبرو شد و آیت‌الله سیستانی تاکید کرد، تا زمان اعلام موضعش درباره انتخابات پارلمانی و شخصیت‌های سیاسی در خطبه نماز جمعه در کربلا، نمی‌خواهد با هیچ شخصیت سیاسی‌ای دیدار کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید