مقایسه الجزیره با پرسپولیس

کدخبر: ۲۱۲۱۸۱
پرسپولیس امشب در امارات و در مقابل الجزیره در فکر اداره بازی و کسب یک نتیجه مطمئن است تا در بازی برگشت و در تهران کار این تیم را یکسره کرده و صعود کند.
مقایسه الجزیره با پرسپولیس

آخرین صعودهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با دنیزلی و برانکو، همیشه به عنوان تیم دوم بود. همین موضوع، به شکل پررنگی شانس صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی را کاهش می‌داد. تیم دنیزلی در سال ۲۰۱۲ با خوردن سه گل به الاتحاد عربستان باخت و تیم برانکو، سال ۲۰۱۵ همین سرنوشت را مقابل الهلال داشت. فصل پیش که آن‌ها از مرحله یک هشتم عبور کردند هم از سد بزرگی به اسم الدحیل، قهرمان قطر گذشتند.

امسال اما پرسپولیس سرانجام توانست در صدر گروهش به مرحله یک هشتم نهایی برسد و با تیمی روبرو شود که این فصل را، به عنوان تیم هفتم لیگ امارات تمام کرد. الجزیره فصل پیش، با درخشش آیلتون، لئوناردو و پارک جونگ‌وو قهرمان لیگ امارات شده بود و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را بدست آورد اما جدایی این سه نفر، وضعیت را برای آن‌ها عوض کرده است. رومارینیو و حریب السعدی در این باشگاه موفق نبودند و خریدهای بزرگ‌شان یعنی لاسانا دیارا و سردار رشیدف هم قبل از پایان فصل این تیم تیم را ترک کردند.

الجزیره، حالا به عنوان تیم هفتم امارات روبروی پرسپولیس قرار می‌گیرد. تیمی که بر خلاف قهرمان ایران، فقط یک ملی‌پوش در جام جهانی خواهد داشت. مبارک بوصوفه یکی از کاپیتان‌های تیم ملی مراکش است. شاید کیفیت او در کنار علی مبخوت، فراتر از ستاره‌های پرسپولیس هم باشد اما شرایط دیگر بازیکنان ترکیب هنک تن‌کیت شانس‌شان برای مقاومت مقابل تیم برانکو را کاهش می‌دهد. بجز مبخوت هیچکدام از بازیکنان داخلی الجزیره ملی پوش نیستند و تنها امید آن‌ها، به خارجی‌های‌شان خواهد بود.

فصل پیش، بازی پرسپولیس و الجزیره می‌توانست بازی قهرمان دو کشور مهم غرب آسیا باشد اما امسال، پرسپولیس توانسته اقتدارش را حفظ کند و الجزیره، مثل یک قلعه فرو ریخته بیشتر داشته‌هایش را از دست داده است. فرصتی خوب برای پرسپولیس که این بار، با استرسی کمتر از فصل پیش به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد و دوباره، شانسش را برای فینال و قهرمانی امتحان کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید