حسن روحانی در جمع مردم نیشابور:

برخی از اینترنت پرسرعت خوششان نمی‌آید!

کدخبر: ۲۱۲۱۹۲
اقتصادنیوز: حسن روحانی رئیس جمهور، امروز (یکشنبه) در جمع مردم نیشابور سخنرانی کرد. او در این سخنرانی از برخورد با فضای مجازی انتقاد کرد
برخی از اینترنت پرسرعت خوششان نمی‌آید!

.به گزارش اقتصادنیوز اهم سخنان رئیس جمهور  در ادامه می‌آید:

* امیدواریم این برنامه ها در دولت دوازدهم برای مسائل بهداشتی و دانشگاهی و عمرانی ادامه پیدا کند. هر کاری بخواهیم انجام دهیم، باید افکار عمومی مردم را قانع کنیم. اگر می خواهیم به مردم خدمت کنیم، باید راه را برای مردم تسهیل کنیم.

* اگر می خواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم باید همه با هم باشیم. دولت اگر می خواهد در اقتصاد موفق باشد باید راه را برای مردم باز کند. مردم اقتصاد را بهتر از دولتی ها اداره خواهند کرد. ما در ایران در بخش فولاد امروز یکی از صادرکننده های به نام در سطح جهان هستیم. ما امروز فولاد را به اروپا صادر می کنیم. اینجا سرزمین فولاد است. از سنگ آهنش گرفته تا نیشابور و سبزوار امروز شاهد افتتاح یک ظرفیت دو و نیم میلیونی گندله سازی هستیم.

* ما ظرفیت کامل برای حرکت در صنعت کشاورزی، گردشگری و مسائل دانش بنیان داریم. هر جا با هم حرکت کنیم پیروز خواهیم شد. وعده ما به شما از روز اول ایجاد اشتغال برای مردم بوده است. وعده ما این بوده که جوانان صاحب کار و زندگی شوند.

* وعده من به شما اشتغال زنان و جوانان بوده است. شما در همه زمینه ها قدرت پیشرفت دارید. در دنیای امروز بدون فضای مجازی ما می توانیم برای جوانانمان اشتغال ایجاد کنیم؟

*یکی از حرکت های دولت یازدم و دولت دوازدهم این بوده که راه ارتباطات مردم و راه کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند. ما امروز تلاش می کنیم تا اینترنت پر سرعت را به تمام روستاها برسانیم.

*برخی از اینترنت پر سرعت چندان خوششان نمی آید. می گویند اینترنت باید بسیار کند باشد؛ به صورتی که اگر خواستید به سایتی دسترسی پیدا کنید، باید مدت زیادی وقتتان را تلف کنید تا بعد هم پشیمان شوید. دنیای امروز، دنیای سرعت و ارتباطات است. اگر می خواهیم در ایران فساد از بین برود، راهش اطلاع مردم و جوانان است. بدون حضور جوانان و بدون شفافیت و بدون اطلاع مردم، امکان مبارزه با فساد وجود نخواهد داشت.

* ما باید به سمت قدرت ایران حرکت کنیم. امروز قدرت ایران در سایه به دست آوردن فرصت هایی است که اگر امروز آن ها را به دست نیاوریم، فردا بسیار دیر شده است.همه باید باور کنیم این کشور از آنِ ملت ایران است،

*همه باید قبول کنیم هر اقدامی می خواهیم انجام دهیم مردم باید همراه ما باشند، فاصله با مردم ما را به جایی نمی رساند، ما در دنیای امروز نمی توانیم بگوییم که مردم ما و جوانان ما از اطلاعات بی خبر باشند. حق اطلاع حق شهروندی همه مردم ایران است.

*ما تعامل سازنده با جهان را می خواهیم اما زیر باز حرف زور و غیرمنطقی هیچ قدرت و ابرقدرتی نخواهیم رفت. آن هایی که فکر می کنند می توانند با فشار و تحریم ملت ایران را تسلیم کنند اشتباه می کنند.

*ما کشور بسیار بزرگی هستیم. ما روابط بسیار خوبی با همسایگان‌مان داریم،‌ با افغانستان، ترکمنستان و همه اطراف ایران؛ همچنین می‌خواهیم روابط خوبی با دنیا داشته باشیم. ما با هم عهد و پیمان بستیم در سال 96 که به عقب بر نخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.

* اما عزیزان، مردم فهیم و بزرگوار و عالم نیشابور و مردم ایران،‌ هرکاری ما بخواهیم در این سرزمین انجام بدهیم، باید مردم را قانع کنیم. افکار عمومی مردم را قانع کنیم. اگر ما میخواهیم به مردم خدمت کنیم،‌باید راه را برای مردم بزرگ این سرزمین تسهیل کنیم. مردم از ما اجبار را نمی‌پذیرند. مردم ایران آگاه و دانا و انقلابی و هوشیار هستند و به آینده می‌نگرند. کاری نکنیم که در برابر نسل‌های آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم.

* مردم باید از همه چیز با خبر باشند. باید دولت تمام اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد. امسال در بودجه سال 97 وقتی بودجه را تقدیم کردیم جوانان نسبت به جزئیات آن اظهارنظر کردند نباید خوشحال باشیم؟ از انتقاد و اظهارنظر ملت و جوانان نباید خوشحال باشیم؟

* همه باید باور کنیم این کشور از آنِ ملت ایران است. همه باید قبول کنیم، هر اقدامی می‌خواهیم بکنیم، مردم باید همراه ما باشند. فاصله با مردم مارا به جایی نمی‌رساند. ما در دنیای امروز نمی‌توانیم بگوئیم که مردم ما و جوانان ما از اطلاعات بی‌خبر باشند. حق اطلاع، حق شهروندی همه مردم ایران است.

* امروز در ایران بیش از 200 هزار اشتغال در طول همین 1.5 سال گذشته در فضای مجازی ایجاد شده است. امروز حمل و نقل مردم و رفت و آمد مردم در بسیاری از شهرها، نقل و انتقال بارها در بسیار از نقاط کشور، ارتباطات بهداشتی مردم، از طریق فضای مجازی است. با مسدودسازی ما به جایی نمی‌رسیم. با فشار به نسل جوان ما به جایی نمی‌رسیم. البته باید پیام‌رسان‌های داخلی خود را تقویت کنیم و حرف به‌حقی است. ما باید آنچه ایرانی است، حتی در فضای مجازی ما باید آن ‌ها را تقویت کنیم اما آیا می‌توان به‌نام تقویت فضای ایرانی، مردم را از ارتباطات و از مشاغل محروم کرد؟ این کار امکان‌پذیر نیست.

* ما باید به سمت قدرت ایران حرکت کنیم. امروز قدرت ایران، در سایه به‌دست آوردن فرصت‌هایی است که اگر امروز آن‌ها را به دست نیاوریم، فردا بسیار دیر شده است. ما در دنیای رقابت با همسایگان هستیم. در دنیای رقابت با شرق و غرب هستیم و نیازمند اقتصاد توانمند و قوی هستیم. نیازمند به قدرت صنعتی و دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان هستیم. باید خوداتکا و خودکفا شویم در بسیاری از زمینه ها. اما ایا می توان از ارتباط با دنیا خود را محروم کنیم؟ شما بدانید در دنیای امروز با انزوا و جدایی از جهان نمی توانیم به همه آرزوهای خود دست پیدا کنیم حتی اگر می خواهیم فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) را به افکار عمومی جهان صادر کنید. چگونه می خواهید انجام دهید. ما تعامل سازنده با جهان را می خواهیم اما زیر بار زور و حرف های غیرمنطقی از طرف هر قدرتی و ابرقدرتی باشد نخواهیم رفت.

* برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی که به عنوان مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است،‌قابل تغییر نخواهد بود. آن هایی که فکر می کنند با زور و فشار و تهدید می توانند ملت بزرگ ایران را تسلیم کنند اشتباه می کنند. ما در برابر مقاطع مختلف در برابر حرف زور دیگران ایستاده‌ایم و امروز هم خواهیم ایستاد.

*ما به دنیا بارها گفته ایم به دنبال سلاح هسته‌ای نیستم. به دلیل اخلاقمان فتوای رهبری و دین‌مان به دنبال سلاح نیستیم. نگویید ما چلوی ایران را میخواهیم بگیریم. شما نمی توانید بگیرد ان چه جلوی ما را گرفته اخلاق و ایمان و اسلام ماست. اگر ما سلاح هسته ای نمی سازیم به خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای اندیشمندان و فرهیختگان و رهبر دینی ما هست نه اینکه چون شما فشار اوردید یا می خواهید فشار وارد کنید اما تکنولوژی صلح امیز هسته ای را نگه خواهیم داشت.

* ما به دنبال تهدید جهان و تهدید منطقه نیستیم. شما هم بدانید، نمی توانید ملت ایران را تهدید کنید. مردم ما هشت سال در دفاع مقدس ایستادند. ما در مسیر منطقیم. در مسیر استدلال هستیم اما اگر می خواهیم در سیاست، سیاست خارجی، اقتصاد و خودکفایی موفق شویم امروز روز وحدت و اتحاد و همبستگی و برادری همه ما هست. سخنان را به صورت منطقی و بیان آشکار بگوییم. سلیقه‌های مختلف را ما می‌پذیریم. اعتقادات مختلف را می‌پذیریم. به همه مذاهب احترام می‌کنیم. به همه گویش‌ها و زبان‌ها افتخار می‌کنیم. اما افتخار اصلی ما اسلام و ایران است.

* ما در مسیر ایستادگی و قدرت ملی و تحول و پیشرفت دست به دست هم این مسیر را ادامه خواهیم داد. ما باید با مردم‌مان صمیمانه و دوستانه و برادرانه و با منطق و با استدلال آن ها را در یک مسئله‌ای اگر می خواهیم قانع کنیم. لج‌‌بازی با مردم در نهایت به ضرر کشور خواهد بود.

* امسال سالی است که از لحاظ بارندگی به خاطر کمبود باران و خشکسالی باید همدیگر را در فصل تابستان کمک کنیم. به منابع آبی کمک کنیم. باید مسیر کشاورزی را متحول کنیم. خوشحالم که در استان خراسان رضوی، 340 هکتار از اراضی با کشت گلخانه‌ای امروز انجام می‌شود که 200 هکتارش مربوط به دولت یازدهم است. امروز برای سال‌های آینده 500 هکتار دیگر را در این استان آماده کردیم. ما راهی جز این نداریم. باید کشاورزی‌مان را متحول کنیم. باید آبیاری‌مان را متحول کنیم و شرایط را برای مشکلاتی که پیشرو‌است بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم و همه این‌ها در سایه وحدت و اتحاد و کار و تلاش و کوشش امکان پذیر است.

در سال گذشته در خراسان رضوی 124 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است که بسیار قابل ملاحظه است. مسیر امروز ما باید مسیر رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان است. اگر می‌خواهیم مسیر ما پیشرفت کشور باشد، پس گفتمان‌مان را اقتصادی کنیم. با شعار اقتصادی مسائل ما حل نخواهد شد اما با گفتمان اقتصادی، می توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم. گفتمان تحول صنعتی، تحول کشاورزی، تحول اقتصادی در این کشور باشد، حتما می‌توانیم در این مسیر پیروز شویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید