واکنش رسانه‌های جهان به ال کلاسیکوی جنجالی

کدخبر: ۲۱۲۳۲۱
​رسانه‌های جهان نسبت به دیدار جنجالی بارسلونا و رئال مادرید در نوکمپ واکنش نشان دادند.
واکنش رسانه‌های جهان به ال کلاسیکوی جنجالی

 بارسلونا و رئال مادرید یک‌شنبه شب در هفته‌ سی و ششم لالیگا به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. قضاوت جنجالی داور در نتیجه‌ بازی کاملا تاثیرگذار بود به همین خاطر رسانه‌های جهان این موضوع را سوژه کردند که در ادامه‌ به آنها اشاره می‌شود.

اوله آرژانتین نوشت: لیونل مسی یک گل فوق‌العاده‌ به ثمر رساند و بارسلونای ۱۰ نفره را به پیروزی نزدیک کرد (آبی‌ اناری‌ها در لحظات پایانی نیمه نخست ۱۰ نفره شدند). رئال مادرید در ۴۵ ‌دقیقه دوم کریستیانو رونالدو را در اختیار نداشت و می‌توانست پیروز شود چون داور یک پنالتی‌ آشکار را به نفعشان نگرفت و حرکت جوردی آلبا روی مارسلو را خطا ندانست. دیشب تماشاگران شاهد یک بازی فوق‌العاده‌ بودند.

به احترام آندرس اینیستا همه سرپا ایستادند. نوکمپ از هافبک ‌اسپانیایی تقدیر کرد چون او آخرین ال کلاسیکویش را تجربه می‌کرد. کاپیتان آبی اناری ها پس از تعویض بازوبندش را به مسی داد. او ۳۸ بار برابر مادرید بازی کرد.

ساکرنت تیتر زد: ال کلاسیکو بدون برنده و جنجالی. این سایت نوشت: ال کلاسیکو اهمیت نداشت. یک جنگ علیه بارسلونا شکست ناپذیر بود. آبی‌ اناری‌ها رکورد شکست ناپذیری‌شان را حفظ کردند. ال کلاسیکو با تساوی، بحث، درگیری، اعتراض و ضربه زدن‌ها پایان یافت. الخاندرو خوسه ارناندس ارناندس تصمیمات جنجالی نسبت به هر دو تیم داشت.

اکیپ نیز تیتر زد: یک ال کلاسیکوی بدون برنده. نشریه فرانسوی در ادامه‌ نوشت: بارسا و مادرید یک جنگ هیجان انگیز را به نمایش گذاشتند که همراه با اشتباهات داوری بود. رونالدو و مسی در این بازی درخشیدند.

آبولا با تیتر "مسی بارسلونا را شکست ناپذیر نگه داشت" نوشت: لوییس سوارس در ‌دقیقه ۱۰ گل نخست بازی را به ثمر رساند اما رونالدو پنج دقیقه بعد بازی را به تساوی رساند . در نیمه دوم مسی با وجود ۱۰ نفره بودن بارسلونا، تیمش را پیش انداخت. مادرید بدون رونالدو آسیب دیده توسط گرت بیل به گل رسید و از شکست فرار کرد.

میرر انگلیس با کنایه تیتر زد و نوشت: آیا گل بیل برای حضورش در ترکیب اصلی مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا کافی نیست؟ نشریه انگلیسی در ادامه‌ نوشت: بارسلونا هنوز بدون شکست است. مسی باعث شد مردان ۱۰ نفره بارسلونا شکست ناپذیر باقی بمانند. بیل مادرید را در یک ال کلاسیکوی پر تنش نجات داد. بیل توانست به زیبایی دروازه‌ بارسلونا را باز کند. این یک لحظه خوب برای مهاجم ولزی بود و او توانست یکی از بهترین گل‌هایش را برای مادرید به ثمر برساند. از طرفی اینیستای ۳۳ ساله در ترکیب اصلی حضور داشت و آخرین ال کلاسیکوی خود را تجربه کرد.

گاتزتا دلواسپورت ایتالیا نوشت: چهار گل به ثمر رسید اما این بازی برنده یا بازنده نداشت. شکست ناپذیری بارسلونا در لالیگا و مادرید زیدان در نوکمپ حفظ شد. اغلب مردم فکر می‌کردند یک ال کلاسیکوی آرام را شاهد خواهند بود اما با گذشت زمان این نگاه عوض شد. دلایل زیادی فراتر از  فوتبال وجود داشت که این بازی هیجان انگیز شود.

کوریه دلو اسپورت ایتالیا با تیتر "ال کلاسیکوی جنجالی" درباره این بازی نوشت: گل‌های نادرست در مقابل گل‌های زیبا، پنالتی‌های گرفته نشده، کارت‌های قرمز و درگیری‌های فراوان در ال کلاسیکوی برگشت دیده شد. نتیجه‌ این دیدار تاثیری در قهرمانی لالیگا نداشت اما بازی‌ هیجان انگیزی بود. زمان تعویض اینیستا همه سر پا ایستادند و هافبک بارسلونا را تحسین کردند. او آخرین و سی و هشتمین ال کلاسیکوی خود را تجربه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید