ایجاد فرصت‌های شغلی برای یک میلیون نفر در سال جاری

کدخبر: ۲۱۲۴۴۳
اقتصادنیوز: رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: با توجه به شعار رئیس جمهور در سال 97 مبنی بر توسعه اشتغال، امسال باید یک میلیون شغل ایجاد کنیم که مقام معظم رهبری نیز به موضوع اشتغال جوانان تأکید بسیاری دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، جمشید انصاری عصر امروز در جمع روسای ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تأمین شهرستان اظهار کرد: از اهتمام فرماندار بردسکن به ایجاد تشکل‌ها و مجمع مشورتی زنان و جوانان خوشحال شدم و درخواست دارم این تشکلات به عنوان ناظر، بر کار دولت  نظارت کنند و راهکار ارائه دهند.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به طور خاص نگاهش به همین موارد خواهد بود و دستگاه‌هایی که در تصمیم‌گیری‌های خود از مردم و تشکلات مشورت نمی‌گیرند، نتیجه دلخواه کار نصیب آنان نمی‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام اینکه قطعاً نخبگان و زنان کشور ما از سرمایه‌های با ارزش هستند، تأکید کرد: این تشکلات باید خودشان را صاحب مال و دولت بدانند، بنابراین باید بر کار دولت نظارت کنند که اگر نباشند ما نمی‌توانیم در خدمت‌رسانی خود موفق باشیم.

انصاری، نرخ بیکاری در بردسکن را 11.4 عنوان کرد که با توجه به اینکه بردسکن دارای معادن بزرگ است این نرخ باید کمتر شود.

وی، سریع‌ترین راه توسعه را بخش خدمات دانست و افزود: با توجه به شعار دکتر روحانی در سال 97 مبنی بر توسعه اشتغال، امسال باید یک میلیون شغل ایجاد کنیم که مقام معظم رهبری نیز به موضوع اشتغال جوانان تأکید بسیاری دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی به اختصاص اعتبارات روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات  خوبی برای روستاییان در نظر گرفته شده که نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان  است و متناسب با نرخ بیکاری به روستائیان برای اجرای کارهای تولیدی و خدماتی  پرداخت می‌شود.

 جمشیدی به سهم بردسکن از بودجه اشاره کرد و گفت: سهم بردسکن از بودجه با توجه به نرخ بیکاری‌اش بیشتر باید باشد که این موضوع را بنده خدمت استاندار خراسان رضوی منتقل خواهم کرد.

وی، اهتمام به ایجاد شغل را مهم برشمرد و اظهار داشت: باید اهتمام بسیاری در بحث اشتغال به‌وجود بیاوریم تا در سال آینده شاهد کمتر شدن نرخ بیکاری شویم، درغیراینصورت با پدیده مهاجرت مواجه خواهیم شد و حتما دولت حامی و پشت شما خواهد بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در این جلسه بنا به تقاضای فرماندار بردسکن، افزود: درخواست بیمارستان جدید و ایجاد یک مرکز رفاهی برای آموزش و پرورش را قطعا مورد توجه و پیگیری قرار خواهیم داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید