لودریان: برجام پایان نیافته/ ماکرون با روحانی گفتگو می‌کند

کدخبر: ۲۱۲۷۴۰
وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اقدام رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام عنوان داشت که توافق هسته ای با ایران پایان یافته نیست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام گفت: توافق هسته‌ای ایران پایان یافته نیست.

وی با انتقاد از اقدام شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا گفت: آمریکا پلیس اقتصادی جهان نیست. خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران اشتباه بود.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به پایبندی ایران به برجام نیز گفت: گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشانگر پایبندی ایران به توافق است.

لودریان با اشاره به رایزنی های در حال انجام در خصوص برجام از برنامه «امانوئل ماکورن» رئیس جمهوری فرانسه برای گفتگو با رئیس جمهوری ایران خبر داد و گفت: ماکرون درباره توافق هسته‌ای با روحانی تلفنی گفتگو می‌کند. ماکرون از روحانی خواهد خواست تا ایران به پایبندی با توافق هسته‌ای ادامه دهد.

لودریان همچنین اعلام کرده است که اروپایی‌ها به توافق هسته‌ای متعهد هستند و می‌کوشند تا ایران هم در این توافق باقی بماند. ضمن اینکه گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم نشان می دهد که ایران به تعهدات خود در ارتباط با توافق هسته‌ای عمل کرده است.

همچنین لودریان اعلام کرد: وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان روز دوشنبه آینده با مقامات ایرانی دیدار خواهند داشت.

در همین رابطه انگلیس، فرانسه و آلمان علیرغم خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام، در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون که به‌ترتیب نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه هستند، ضمن ابراز تاسف و نگرانی از تصمیم شب گذشته ترامپ، از پایبندی خود به برجام سخن گفتند.

در این بیانیه می‌خوانیم: ما رهبران فرانسه، آلمان و انگلستان از بابت آگاهی از تصمیم رئیس جمهوری ترامپ درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسف و نگران هستیم و در هماهنگی با یکدیگر، بر تداوم پایبندی به برجام تاکید می‌ورزیم و این توافق در راستای تامین امنیت مشترک ما از اهمیت برخوردار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید