باران در تهران!

کدخبر: ۲۱۲۷۹۱
کارشناس هواشناسی گفت: امروز برای ۱۱ استان کشور، اخطاریه احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها صادر شده است.

امین حسین نقشینه، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب وهوای کشور اظهار کرد: امروز در استان های تهران، البرز، قم، لرستان، مرکزی، شمال بوشهر، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد،خوزستان، زاگرس مرکزی و جنوبی بیشترین بارش ها را خواهیم داشت. به همین خاطر اخطاریه احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در این استان ها را صادر کردیم.

به گفته وی؛ افراد از ورود دام به مناطق مرتفع و کناره مسیل ها و رودخانه ها اجتناب کنند، چراکه احتمال صاعقه و رعد و برق  و افزایش حجم رودخانه ها در استان های مذکور دور از انتظار نیست.

نقشینه از کاهش شدت بارش در شمال غرب خبر داد و گفت: امروز بارش ها برای شرق و شمال شرق به صورت رگبار پراکنده آغاز خواهد شد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: همچنین امروز شکل گیری توده گرد و غبار در منطقه خلیج فارس منجر به کاهش دید و کیفیت هوا بر روی مناطق جنوب و جنوب غرب ایران خواهد شد.

به گفته وی؛ فردا وزش باد شدید در نیمه شرقی ایران  منجر به خیزش گرد و خاک در منطقه شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

نقشینه در ادامه افزود: فردا دمای هوا در استان های سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی ناشی از فعالیت سامانه بارشی 8 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی از کاهش روند دما در استان تهران خبر داد و گفت: امروز بعدازظهربرای استان تهران رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید همراه با تگرگ را خواهیم داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید