ادامه حملات هوایی در سوریه تا نابودی کامل داعش

کدخبر: ۲۱۲۸۷۶
اقتصادنیوز : نخست وزیر عراق گفت: همه حملات هوایی عراق علیه داعش در اراضی سوریه با هماهنگی و موافقت دمشق صورت می گیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ،حیدر العبادی در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود که حملات هوایی عراق در اراضی سوریه تا نابودی کامل گروه تروریستی داعش با هماهنگی با دمشق ادامه می یابد.

وی ادامه داد که ما اطلاعات دقیق در خصوص اماکن حضور گروه تروریستی داعش و پادگان های اموزش آنها در اراضی سوریه داریم و تاکنون حملات هوایی عراق در هدف گیری آنها موثر واقع شده است.

العبادی خاطر نشان کرد که اغلب سرکرده های داعش در داخل اراضی سوریه، تبعه عراقی هستند که عناصر انتحاری را آموزش داده و به صورت مجموعه های کوچک به داخل عراق می فرستند. 

وی در خصوص هماهنگی با دولت سوریه در قبال این حملات هوایی گفت که همه حملات هوایی عراق علیه داعش در اراضی سوریه با هماهنگی و موافقت دمشق صورت می گیرد.

نخست وزیر عراق درخصوص اوضاع داخلی سوریه افزود که بغداد قصد دخالت در مسائل داخلی سوریه ندارد اما مایل است بتواند در این خصوص کمکی بکند تا هرچه زودتر این بحران داخلی پایان یابد.

وی خاطر نشان ساخت که نیروهای امنیتی عراق به طور کامل مرزهای عراق با سوریه را تحت کنترل دارند و هیات دولت عراق نیز بودجه ویژه تازه ای برای تامین نیازمندی های نیروهای مرزبانی عراق اختصاص داده است.

نخست وزیر عراق در باره اقلیم کردستان عراق گفت که در حال حاضر بسیاری از گروه های سیاسی در کردستان عراق به این باور رسیده اند که بهترین راه حل مشکلات، تعامل با بغداد است.

وی در عین حال از امتیاز دادن به برخی از احزاب کرد در آستانه انتخابات و تشکیل دولت آینده هشدار داد.

نخست وزیر عراق درباره دیدگاهش درباره دولت آینده گفت که انتظارم این است که دولت آینده دولت افراد متخصص باشد، خواه این افراد متخصص حزبی یا غیر حزبی باشند.    

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید