مشاور وزیر بهداشت

خروج آمریکا از برجام بر بازارتجهیزات پزشکی هم اثر ندارد

کدخبر: ۲۱۲۸۸۰
اقتصاد نیوز : مشاور وزیر بهداشت گفت: خروج آمریکا از برجام تاثیر محسوسی بر روی بازار تجهیزات پزشکی ندارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر ، دکتر رضا مسائلی افزود: حجم بازار تجهیزات پزشکی کشور، بالغ بر دومیلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو است و حدود ۳۰ درصد این بازار تولید داخل است و سایر بازار تجهیزات پزشکی، محصولات اروپایی است و خروج آمریکا از برجام تاثیر محسوسی بر روی این بازار ندارد چون این مسائل تازگی ندارد و از ابتدای انقلاب اسلامی، تحریم هستیم و این موضوع جدیدی نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بازار تجهیزات پزشکی در دنیا، رقابتی است و تصمیم ترامپ باعث از دست رفتن بازار ایران برای تولید کنندگان تجهیزات پزشکی آمریکایی می شود و آنها باید جای خود را به شرکت ها و محصولات با کیفیت اروپایی بدهند.

مسائلی تاکید کرد: به عنوان متولی تجهیزات پزشکی کشورمی گویم که تصمیم اخیر ترامپ، هیچ تاثیری بر تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی کشور ندارد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور، محصولات پتروشیمی است که مشکلی از این بابت نداریم و قطعات الکترونیکی و یدکی مورد نیاز تجهیزات پزشکی نیز توسط تولید کنندگان محصولات، تامین می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید