رییس اسبق بانک مرکزی: آقای همتی! به چین نروید!

کدخبر: ۲۱۲۸۹۰
اقتصادنیوز:طهماسب مظاهری،وزیر اقتصاد دولت اصلاحات و رییس کل پیشین بانک مرکزی از عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی درخواست کرده که وی در بیمه مرکزی بماند چون در شرایط فعلی اگر شخص جدیدی وارد شود سامان دهی امور دوباره وارد مرحله جدیدی می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،طهماسب مظاهری ،رییس کل پیشین بانک مرکزی ، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه حجم بالایی از بدهی های دولت مربوط به صندوقهای بازنشستگی است و تبدیل به پاشنه اشیل اقتصاد شده راهکار خروج از بحران چیست، تاکید کرد:راهکارارایه شده در خصوص  طرح نظام بازپرداخت بدهکاری های ملی  بهترین راه حل است.

وی اذعان داشت: طرح نظام بازپرداخت بدهکاری های ملی که اخیراً مطرح شده در صورت اجرا مشکل صندوقهای بازنشستگی را هم حل خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که  چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی پیشنهاد داد صندوقهای بازنشستگی تحت نظارت بیمه مرکزی به عنوان رگولاتور بیمه ای دراید، ارزیابی شما چیست،تصریح کرد:بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بیمه ای که می تواند عملیات بیمه گری را تعمیق و تسهیل بخشد حتما می تواند در این راستا مؤثر عمل کند.

رییس کل پیشین بیمه مرکزی اذعان داشت: شنیده ام دکتر همتی می خواهند سفیر چین شوند ؛به ایشان پیشنهاد می کنم به چین نروند و در بیمه مرکزی بمانند .

به گفته وی دکتر همتی در زمان دولت اقای خاتمی چند سالی در عرصه بیمه گری  تجربه دارند ، من در اینجا لازم می دانم  به این موضوع ورود کنم و از ایشان بخواهم در بیمه مرکزی بمانند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر شخص جدیدی وارد شود سامان دهی  امور دوباره وارد مرحله جدیدی می شود.

طهماسب مظاهری ضمن اشاره به ضرورت ورود بیمه مرکزی به جریان پرداخت بدهی های دولت گفت:اقای همتی و دوستان بیمه مرکزی باید جزئی از راه حل تسویه بدهی های  ملی باشند و حتما هم باید ورود پیدا کنند.

مظاهری اذعان داشت:بیمه مرکزی باید از تجربتین بیمه ای جهان در این زمینه بهرمند شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید