نحوه تقویت امواج وای فای در خانه

کدخبر: ۲۱۳۰۱۳
کلیک: همانطور که می دانید امواج وای فای در محدوده مشخصی در دسترس هستند و دور شدن از آن محدوده باعث می‌شود دسترسی ما به اینترنت نیز قطع شود. در اینجا قصد داریم به راهکار های تقویت امواج وای فای بپردازیم.
نحوه تقویت امواج وای فای در خانه

اگر زمان زیادی را در ایوان یا حیاط خانه‌ی خود با اینترنت صرف می‌کنید یا هنگام باغبانی در حیاط موسیقی دانلود کرده و گوش می‌دهید، به یک سیگنال قوی وای فای احتیاج دارید. در اینجا چند راهکار آورده شده که می‌توانید بهترین سیگنال را از وای فای خود در محیط بیرون داشته باشید.

حتماً بارها برایتان پیش آمده که هنگامی که داخل منزل هستید وای فای را با سرعت بالا دارید ولی همین که از در خارج می‌شوید، مقدار قابل توجهی از سرعت آن کم شده است. به لطف دیوارهای بیرونی که معمولاً از مواد محکم‌تری نسبت به دیواره‌های داخلی ساخته شده‌اند، خانه مثل یک جعبه فارادی غول پیکر شده. خوشبختانه این آخر ماجرا نیست هنوز راه‌هایی برای جلوگیری از این مشکل و تقویت امواج وای فای وجود دارند.

مودم را در محلی نردیک تر به ایوان یا حیاط قرار دهید

تقویت امواج وای فای

یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه حل‌ها که در ابتدا باید امتحان کرد این است که مودمتان را در جایی نزدیک به ایوان، گاراژ، حیاط یا هر قسمت بیرونی دیگر که وقت زیادی را در آنجا می‌گذرانید قرار دهید.

البته از آنجایی که مودم شما همچنان باید به اینترنت داخل خانه وصل باشد ابتدا بایستی بررسی کنید که آیا امکان جا به جایی مودم وجود دارد یا خیر. بسته به این که سیم کشی منزل شما چگونه است، میزان جا به جایی مودمتان ممکن است محدود شود.

اگر می‌توانید مودم را نزدیک به حیاط کنید و تغییر زیادی را در سرعت اینترنت داشته باشید، مشکل حل شده است. ضمناً مطمئن شوید که این کار سرعت اینترنت را در قسمت‌های دیگر خانه کاهش ندهد.

از یک تقویت کننده وای فای استفاده کنید

تقویت امواج وای فای

اگر مودم را جا به جا کردید و سرعت اینترنت در دیگر نقاط خانه دچار مشکل شد، شاید نیاز داشته باشید یک تقویت کننده وای فای بخرید. همان طور که از اسمش پیداست این دستگاه سیگنال‌های وای فای را که از مودم اصلی ساطع می‌شوند، تقویت می‌کند و گسترش می‌دهد؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید مودم اصلی را در جای خودش نگه داشته و کننده وای فای را در محلی نزدیک به در و پنجره‌ی محیط بیرونی قرار دهید.

برای تقویت امواج وای فای چندین راه وجود دارد. اولین راه این که می‌توانید از تقویت کننده وای فای معمولی استفاده کنید. این تقویت کننده‌ها ظاهری شبیه به یک مودم کوچک آنتن دار دارند، اما تنها استفاده‌ی آن‌ها گسترش دادن دامنه‌ی امواج وای فای در محیط است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امواج قوی را بدون این که نیاز باشد به مودم اصلی نزدیک باشید، دریافت کنید. تقویت کننده‌های وای فای می‌توانند به صورت بی سیم یا از طریق شبکه‌ی اترنت به مودم شما وصل شوند.

راه دیگر این است که از مودم دوم استفاده کنید و آن را طوری پیکربندی کنید که به عنوان یک تقویت کننده وای فای عمل کند. اگر یک مودم قدیمی بلااستفاده در منزل دارید، این می‌تواند بهترین راه برای شما باشد، اما نیاز به پیکربندی بیشتری از طرف شما خواهد داشت.

در آخر ساده‌ترین و البته هزینه برترین راه تقویت امواج وای فای این است که یک سیستم شبکه مش وای فای مثل Eero یا گوگل وای فای را امتحان کنید. نت گیر حتی یک بخش فضای بیرونی را برای سیستم مش خود درست کرده است. اساساً این‌ها مجموعه‌ای از نقاط دسترسی بی سیم به اینترنت هستند که در اطراف منزلتان قرارشان می‌دهید. آن‌ها به طور خودکار با یکدیگر در ارتباط قرار می‌گیرند و یک شبکه‌ی وای فای بزرگ را در کنار هم تشکیل می‌دهند. خبر خوب این که تنطیم آن‌ها بسیار ساده است و کار را برای کاربران تازه وارد راحت می‌کند.

از آداپتورهای پاور لاین استفاده کنید

تقویت امواج وای فای

روش‌های تقویت امواج وای فای بالا تنها زمانی که شما اطراف خانه باشید قابل اجرا هستند، ولی اگر کمی از فضای منزلتان دور شوید، در این صورت باید از آداپتورهای پاورلاین استفاده کنید.

اگر تصمیم به خروج از منزل و رفتن به جایی گرفتید که خیلی هم به خانه‌ی شما نزدیک نیست، همچنان می‌توانید از تقویت کننده وای فای استفاده کنید. اگر این کار به هر دلیلی جواب نداد، می‌توانید از آداپتورهای پاورلاین مثل TP-Link استفاده کنید. آن‌ها اطلاعات را از طریق سیم کشی‌های منزل عبور می‌دهند و آن‌ها را تبدیل به کابل اترنت می‌کنند.

هردوی آن‌ها به پریز برق متصل می‌شوند. یکی از آن‌ها باید در جایی نزدیک مودم باشد و از طریق شبکه‌ی اترنت به آن وصل شود. دیگری به یک تقویت کننده وای فای (دوباره از طریق شبکه اترنت) وصل می‌شود که می‌توانید آن را برای هر محوطه‌ای که در نظر دارید تنظیم کنید. البته فرض را بر این گرفتیم که اتصالات نیرو میان خانه و محل مورد نظر شما برقرار باشد که احتمالاً همینطور نیز خواهد بود، با این حال بهتر است قبل از شروع این کار، از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

شبکه اترنت را به یک مکان جدید منتقل کنید

تقویت امواج وای فای

اگر قصد دارید دسترسی به اینترنت را به مکان‌های اطراف منزلتان هم منتقل کنید که نیرو در آن‌ها جریان ندارد، گزینه نهایی پیش روی شما این است که توسط یک کابل اترنت قدیمی که مدت‌هاست استفاده نکرده‌اید از منزل تا محل مورد نظررا سیم کشی کنید. مشخصاً این کار زمان برتر و پیچیده‌تر از گزینه‌های قید شده در بالا است، چرا که باید مقداری از زمین را حفاری کرده و همچنین بابت مواد اولیه مصالح و سیم کشی‌ها هزینه کنید. ولی اگر خیلی زیاد به اینترنت در فضای بیرون نیاز دارید و هیچ روش دیگری جواب نداده، این تنها راه حل ممکن است.

فقط به خاطر داشته باشید که کابل اترنت (حداقل Cat5e و Cat 6 که دوتا از معمول‌ترین کابل‌هایی هستند که با آن‌ها سروکار خواهید داشت) حداکثر طولشان 100 است که برای یک کابل بسیار زیاد هست T ولی به هر حال مهم است که بدانید اگر در محله‌ای بزرگ سکونت می‌کنید و یا از نزدیک‌ترین مغازه خیلی دور هستید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید