موشک بالستیک یمن، جیزان عربستان را هدف قرار داد

کدخبر: ۲۱۳۲۴۰
نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کردند، یک پایگاه ارتش عربستان در منطقه جیزان واقع در جنوب غرب این کشور را با یک موشک بالستیک هدف قرار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه ماهواره‌ای "المسیرة" وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، یگان موشکی انصارالله عصر جمعه یک موشک بالستیک مدل بدر ۱ را به سوی پایگاه "الدرب" در جیزان شلیک کرد. این در حالی است که عربستان مدعی شده این موشک را رهگیری کرده است.

در همین راستا المسیره گزارش داد، نیروهای وابسته به انصارالله مراکز استقرار سربازان عربستان و نیروهای یمنی وابسته به دولت مستعفی در پایگاه المرماد در جیزان را با موشک‌های کاتیوشا به شدت هدف قرار داده و خسارت سنگینی را به این پایگاه وارد کردند.

المسیره در ادامه اعلام کرد: توپخانه انصارلله نیز  نقاط کنترل و سنگرهای ارتش عربستان و نیروهای دولت مستعفی در کوه جحفان و پایگاه المحانیش در جیزان را هدف قرار دادند.

همچنین توپخانه ارتش عربستان مستقر در غرب پایگاه عین الحاره در جیزان هدف حملات توپخانه‌ای انصارالله قرار گرفت.

محمدعلی الحوثی، رهبر برجسته جنبش انصارالله یمن و رئیس کمیته عالی انقلابی یمن پیشتر از طرحی برای توقف شلیک موشک‌های بالستیک به عربستان سخن گفته بود.

الحوثی در توئیتی نوشت: طرحی را اعلام کرده و آن را به سازمان ملل، شورای امنیت و فرستاده سازمان ملل به یمن ارائه می‌کنم، ما به آنها اعلام کردیم که برای توقف شلیک موشک‌های یمنی آماده هستیم به شرطی که دشمن نیز حملات هوایی خود علیه یمن را متوقف کند، ما آماده‌ایم در صورت پایبندی متقابل درباره پایبندی به چنین مساله‌ای تضمین دهیم.

نیروی دفاع هوایی عربستان پیشتر مدعی شده بود، صبح روز چهارشنبه دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت ریاض را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

این در حالی است که شرکت مخابرات عربستان stc پیام‌هایی را به شهروندان سعودی و افراد مقیم این کشور فرستاده و از آنها خواسته مقرهایی که از سوی موشک‌های انصارالله هدف گرفته می‌شوند را تصویر برداری نکنند.

حملات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی و زخمی شدن صدها هزار تن دیگر در یمن شده و طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۲۲ میلیون تن در این کشور به کمک‌های فوری نیاز دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید