ایران آمادگی اعزام نیروی کار به دانمارک را دارد

کدخبر: ۲۱۳۲۶۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح جزئیات مذاکرات ایران و دانمارک از سرمایه گذاری این کشور در زمینه تولید دارو و آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار به این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی پس از بازگشت از سفر دانمارک گفت: در سفر به دانمارک اهداف چند گانه ای را در حوزه اقتصادی دنبال کردیم. دانمارکی ها ۷۰ میلیون یورو در حوزه دارو در ایران سرمایه گذاری کرده اند که بخشی از این سرمایه جذب شده و بخش دیگر آن نیز قرار است وارد کشور شود. در همین زمینه برای گسترش سرمایه گذاری در بخش داروسازی کشور، قرار شد این کشور به منظور سرمایه گذاری برای تولید داروهایی که توانایی ساخت آنها در ایران وجود ندارد، مشارکت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در همین راستا به همراه هلدینگ داروسازی تأمین اجتماعی ضمن بازدید از یک شرکت داروسازی با مدیرعامل این شرکت برای توسعه فعالیت های داروسازی در ایران مذاکره کردیم.

ربیعی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه شیرخشک یک کالای استراتژیک محسوب می شود، قرار شد با مشارکت دانمارک، چرخه تولید این کالای استراتژیک در داخل کشور را تکمیل کنیم.

هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی با سرمایه گذاری شرکت حمل و نقل

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل از دیگر محورهای مذاکرات طرفین بود، اظهار داشت: برای سرمایه گذاری یک شرکت ایرانی- دانمارکی در حوزه حمل و نقل نیز مذاکراتی صورت گرفت که قرار است این شرکت به زودی در یکی از مناطق آزاد ایران سرمایه گذاری کند که در این صورت در گام نخست ۵۰۰ فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مذاکره با دانمارک در زمینه هتل سازی و ادامه مذاکرات در این زمینه توسط هلدینگ ذیربط، از دیدار با وزیر کار این کشور خبرداد و گفت: در طول این سفر با وزیر کار دانمارک مذاکره داشتم که ارتقاء مهارت های فنی و حرفه ای و تبادل دانش روز دنیا در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تبادل دانش فنی و حرفه ای و توسعه مشاغل جدید با دانمارک

وی با بیان اینکه اروپایی ها به ویژه دانمارک در زمینه آموزش های مرتبط با توسعه شغل های جدید در آینده و خدمات مولد در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده اند و دانش مناسبی دارند افزود: استفاده از دانش دانمارکی ها و تبادل دانش در زمینه فنی و حرفه ای از محورهای مذاکره با وزیر کار این کشور بود.

ربیعی ادامه داد: همچنین با توجه به جمعیت کم و سالمند دانمارک، این کشور در تأمین نیروی کار در حوزه های تخصصی با کمبود مواجه است که در این زمینه نیز براساس برآوردهای انجام شده این کشور به ۷۰ هزار نیروی کار خارجی به ویژه در حوزه های IT و مهندسی نیاز دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر هزار نیروی کار ایرانی در کشور دانمارک در جستجوی کار هستند گفت: پیشنهاد دادیم در قالب یک تفاهم نامه دو کشور می توانند در زمینه تأمین نیروی کار همکاری کنند و ایران آمادگی دارد نیروی کار مورد نیاز دانمارک را در مشاغلی که از قبل پیش بینی می شود به این کشور اعزام کند. البته در این شرایط کشور ایران صلاحیت حرفه ای و همچنین دوران بازگشت این افراد به ایران را تضمین می کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات قرار شد در سال ۲۰۱۸ وزیر کار دانمارک به تهران سفر کند تا ضمن بررسی توافقات صورت گرفته، پیرو مذاکرات انجام شده، تفاهم نامه های مرتبط بین طرفین امضا شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید