واکنش نبیه بری به پاسخ موشکی سوریه به اسرائیل

کدخبر: ۲۱۳۲۸۸
رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که سوریه توانست توازنی را در ایجاد رعب و وحشت در برابر اسرائیل ایجاد کند و با بمباران پایگاه‌های نظامی در جولان پاسخ شدید هشداردهنده‌ای را به اسرائیل داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم نوشت، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان بعید ندانست ارتش سوریه اهدافی را که اسرائیل در اراضی فلسطینی اشغال کرده در صورت تکرار حملات آن به خاک سوریه هدف قرار دهد.

بری درباره احتمال وقوع جنگ مستقیم میان اسرائیل و سوریه گفت: با توجه به مساحت جغرافیایی محدود و کوچک اسرائیل جنگ طولانی مدت و یا جنگ واقعی به نفع اسرائیل نیست، لذا تل‌آویو تاکتیک "بزن و در رو" یعنی حمله به مناطق حساس در سوریه و بازگشت را انتخاب کرد.

این سیاستمدار لبنانی و رهبر جنبش امل متحد با حزب الله همچنین خاطرنشان کرد که چنین جنگی منافع آمریکا در سوریه را به خطر خواهد انداخت.

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که آگاهی از عواقب این جنگ اگر رخ دهد حتی برای آمریکایی موجود در سوریه نیز دشوار است.

رئیس پارلمان لبنان خواستار تشکیل دولت جدید در سریع‌ترین زمان ممکن شد. وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: لبنان دیگر یارای تحمل تاخیر در این زمینه را ندارد چراکه تنش‌های منطقه‌ای روزافزون بوده و اوضاع اقتصادی کشور چندان مناسب نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید