نقل قول بوش از چرچیل که در تاریخ وجود ندارد

کدخبر: ۲۱۳۲۹۱
جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا براساس گزارش‌ها در مراسمی اقدام به گفتن نقل قولی از وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس درباره آمریکا کرده که هیچ سند و مدرکی درمورد صحت آن وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه گاردین نوشت، جورج دبلیو بوش اخیرا در یک مراسم شورای آتلانتیک آمریکا مدعی شد که چرچیل زمانی گفته "آمریکا یک ضرورت برای جهان است"  اما تاریخ‌دانان گفته‌اند که سندی مبنی بر ثبت یک چنین نقل قولی از چرچیل وجود ندارد.

جورج دبلیو بوش در مراسمی که به منظور دریافت جایزه رهبری بین‌المللی متمایز از سوی اندیشکده شورای آتلانتیک برگزار شد به مهمانان در یک مراسم شام گفت: این خیلی مهم است که شهروندان کشور ما به یاد داشته باشند که چرچیل گفته است:" آمریکا برای جهان یک ضرورت است و در حال حاضر خطر انزوا در حال پدیدار شدن است."

براساس این گزارش سندی مبنی بر اینکه چرچیل به عنوان یک منبع نقل قول‌های خردمندانه برای سخنران‌ها در واشنگتن چنین چیزی گفته وجود ندارد.

یک موخر آمریکایی به نام لین اولسون گفت: من به عنوان کسی که کتابی درباره به قدرت رسیدن چرچیل نوشته‌ام می‌دانم هرگز قبل از این به چنین جمله‌ای برخورد نکردم اگر هم او چنین حرفی زده من در همه پژوهش‌هایم درمورد اظهاراتی که او درباره آمریکا چه قبل و چه در زمان جنگ جهانی دوم گفته هرگز با آن برخورد نکرده‌ام‌.

بوش همچنین یک نقل قول دیگر از یک سخنرانی چرچیل در سپتامبر ۱۹۴۳ در دانشگاه هاروارد مطرح کرد که در آن وی گفته مردم آمریکا نمی‌توانند از مسئولیت جهانی فرار کنند.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا تاکید داشته که کاملا با این صحبت موافق است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید